Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere gitt barna deres prevenar/hjernehinnebetennelse vaksina?

Hvor gamle var de? Og hvordan reagerte de på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en sønn som ble født noen dager før årsskiftet.. jævli kjedelig. har ikke gitt han...

Skrevet

Eg har ein son født september 05.. han har ikkje fått.. er så usikker på om eg bør gje... Kan eg spørre koffor de ikkje har gitt den? Økonomi eller annet?

Skrevet

Har ikke gjort det..

Skrevet

Jeg har gitt, han fikk da han var 6 mnd og 7,5 mnd og skal inn for siste dose i morgen, er 13 mnd nå..

Han har faktisk ikke reagert stort på de to første, litt dårlig matlyst og sutrete kvelden etter, men ellers greit. Rød og hoven på stikket noen dager da.. Gikk veldig greit syns jeg! =)

Jeg spurte legen om han ville gitt den til sine barn om han hadde barn i min "situasjon" (altså måtte betale selv),og han sa antakelig. Han kunne selvfølgelig ikke si at vi kom til å få "bruk" for den, men kunne ikke si det motsatte heller. Da satte jeg av de 1600 kronene, og sa til meg selv at da har jeg gjort mitt. Sansynligvis ville han ikke fått sykdommen, men enn om han fikk den og jeg ikke hadde kjøpt den?

Mange mener det er unødvendig, og det er jo greit, men for min egen samvittighet fikk gutten min den. Og nestemann får den heldigvis gratis!

=)

Skrevet

Har en gutt som er født i februar 2005 og vi har gitt han prevanar. Han var vel ca 18 mnd da han fikk den siste dosen.

Ingen reaksjon på lillegutt:-)

Skrevet

Ja det har vi, han var 1 år når han fikk den første. Han reagerte ikke noe særlig...skrek i en halvtimes tid og så merket vi ikke noe mer.

Skrevet

Vi har og ein gut fødd i september 05. Vi har diskutert vaksina med helsesøster, og kom fram til at det ikkje var nødvendig å vaksinere. Ungen din er uansett så stor no at det ikkje er nokon vits. Vaksina skal takast i tre dosar over 6 mnd(?) og beskytter mot ein type hjernehinnebetennelse som nesten utelukkande rammar barn under 2 år. Så by the time ungen er beskytta er han for gamal for å få sjukdommen uansett. Det var i alle fall det helsesøster sa til oss då vi tok det opp på 1-årskontrollen.

Skrevet

Har ikke gitt. Skal til hs på mandag, tenkte å ta det opp med hs da.

Skrevet

Har et barn som er født i sept-05. Fikk første dose prevenar rett før jul. Fikk ingen reaksjon. skal ha andre dose om ca. 1 mnd. Legen min anbefalte å sette den. Den kan beskytte mot enkelte typer ørebetennelse også. På helsestasjonen sa de at det var viktig å få satt den før vinteren, det er som regel da det er "mest"hjernehinnebetennelse.. er heldigvis ikke så ofte vi hører om tilfeller om denne skumle sykdommen.

Skrevet

Vi har gitt vaksina til frøkna vår, siden hun er i en "risikogruppe" (prematur).

Fikk første dosen når hun var ca 9 måneder og fikk nr. 2 når hun var 1 år. 3 dosen får hun på 15 mnd kontroll tenker jeg.

Har ikke hatt noen reaksjoner i det hele tatt.

Skrevet

Jepp vår kommune sponsa det! Men tror jeg ville gjort det om jeg måtte ha betalt det selv også. Når de anbefaler det for ei aldersgruppe burde det gjelde alle. Reagerte ike på vaksinen.

Skrevet

Gutten min er født 31.12.05, litt kjipt å må betale den selv, når det kun er snakk om noen timer.

Har ikke gitt han den!

Skrevet

Har en gutt født sept 05 og han har fått alle 3 dosene. Ingen reaksjon.

Skrevet

Jeg har ikke gitt denne vaksinen til jenta mi på 17 mnd. Er redd senskader av vaksiner. Har gitt henne de andre vaksinene. Hadde jeg visst det jeg nå vet om vaksiner, hadde jeg muligens ikke gitt mme -vaksina heller. Jeg hadde i hvert fall vurdert det i mye større grad enn det jeg gjorde. Uff, ikke lett dette med vaksiner! Alle vil jo det beste for barna sine, så man får velge det man tror er best for de små. Fordeler og ulemper både ved å vaksinere og ikke å gjøre det.

Skrevet

Jenta mi har fått den, da hun var ett år og siste da hun var 14 mnd. Ingen reaksjoner.

Skrevet

Ja,Luke har fått 2 av 3 sprøyter ;o)

Skrevet

Jenta mi er født -juli - 05. Hun har fått prevenar to ganger og har ikke reagert noen av gangene. Hun var 13 mnd første gangen og 17 mnd andre gangen,.

Skrevet

Har gitt. Er veldig glad for det. Ingen reaksjon.

Skrevet

Nei. Født i april 2005. anser det som vel sent nå, 20 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...