Gå til innhold

Hvorfor gir noen tillegg på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså mme itillegg til mm. Er det fordi de har forlite melk på kvelden eller er det fordi mme metter mer?

Jeg har nemlig mer enn nok melk, men hvis mme metter mer kunne jeg kanskje prøvd i håp om at jenta sover litt lenger.

Skrevet

Jeg har ikke nok melk til jenten, derfor gir jeg...

Skrevet

Jeg følte at puppene var temmelig slunkne om kvelden, så jeg ga litt mme etter siste pupp om kvelden. Da drakk han fra 20-70 ml... Men da han drakk bare 10 ml om kvelden fire kvelder på rad sluttet jeg...

Skrevet

Mme metter mer og lengre enn mm. Gjør et forsøk, kanskje dere begge får sove litt lenger:)

Skrevet

Noen sover godt på mm og noen sover godt på mme og noen sover ikke godt og lenge før de nærmer seg halvåret. Så hvis du har nok mm så ville ikke jeg valgt å prøve mme.

Du vil være glad for at du gir mm når du slipper å opp for å ordne flasker på natta fordi melkeproduksjonen har sunket pga mme. Og du vil være glad for at du gir mm når babyen din begynner å sove lenger på mm. Det kommer plutselig:-)

Selvfølelig: hvis søvnen er et stort problem så ville jeg prøvd men ikke ellers.

Hilsen ei som over en 2 mnd periode fikk mettet gull-gutten med hele

6-8 amminger på kveldstid pga slunkne pupper:-)

Skrevet

Hvis du har lyst til å amme så prøv å ikke gi mme.. Det er som regel mødrene som tror de har for lite melk, og som gir barna det for at de tror de er sultne. Men man har som regel mer enn nok, og opp om nettene må man uansett når man ammer.

Jeg er IKKE imot flaske eller mme, men hvis man vil amme så er det dumt å begynne med mme fordi noen barn vil heller ha flaske enn pupp til slutt. Og amming er jo så lettvint :o)

Skrevet

Begynte med mme på kvelden når snuppa var 2 mnd fordi jeg ikke hadde nok mm til henne. Men det har ikke funket noe på sovinga her i gården i hvertfall.

Skrevet

hmm "det er som regel mødre som tror de har lite melk"....jaja

Jeg gikk på medisiner for hjerte de 3 første mnd og var drit sliten etter en mild form for hjertesvik i forbindelse med fødselen... jeg kunne ikke amme om formiddagene pga medisiner og hadde lite melk i puppene på kvelden. Det gikk hardt inn på meg å innse at jeg måtte ty til mme, slet i flere uker med 5 - 6 amminger om natten og en grinete unge.

Da jeg endelig fikk lov til å kutte ut medsinen kom melken så det sprutet.....og ammer 1-2 ganger om natten nå:-)

Jeg har det helt supert nå etter forholdene....men poenget mitt er at alle har sin versjon til hvorfor de gir mme og jeg syns ikke du bør snakke for andre enn deg selv. Det har vært mange innlegg om mødre som har slitt som meg og ikke har hatt lyst til å gi tillegg...men alle har sin egen historie og mange av dem er som min "ikke nok melk av ulike grunner"

huff mente ikke å høres sint ut, bare det at jeg har slitt med lite melk og jeg vet at mange andre har gjort det også...

Godt nyttår til deg anonym, du mente sikkert ikke noe vondt med det du sa:-)

Skrevet

Hadde for lite melk, så helsestasjonen ville at jeg skulle gjøre det. Dagen etter jeg var der fikk jeg mensen tilbake og da er det vanlig å miste en del av melken. Jeg hadde ikke problemer med å fullamme førstemann, men da fikk jeg ikke mensen tilbake før det var gått 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...