Gå til innhold

Har dere sagt det til noen - og hvem?


Kanutte og prinsen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har dere fortalt til noen at dere er gravide? (bortsett fra faren til barnet da, hehe)

 

Lurer veldig på å fortelle det til min beste venninne, som jeg vet kan holde helt tett om det! Har så utrolig lyst å kunne snakke med henne om det. Dersom det skulle gå galt vil jeg nok trenge hennes støtte uansett tenker jeg... Tenker ellers å frøye det til over 12 uker før jeg forteller noe til familie og venner!

 

Noen som har synspunkter?

Er bare 4 + 1 og har akkurat funnet det ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei;) jeg er også 4+1!!

 

Jeg har sagt det til mine foreldre og 3venninner. Min mor visste at jeg skulle teste, har pratet mye med henne fordi jeg har hatt 2aborter på kort tid og syns det er greit at de vet i tilfelle noe skjer igjen. Grunnen til at jeg har fortalt det til venniner er jo fordi de har fulgt meg i alle pp'ene mine og jeg syns de fortjente å vite det. Dessuten er jeg ikke flink til å holde kjeft om sånt!!!!

 

Men den kretsen av de som vet nå i forhold til hvor mange som visste det de andre gangene er sterkt redusert....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele familien fikk vite det i jula, men er 11+5 i dag, så kanskje ikke så rart.. :) foreldre og søsken har visst det siden ca uke 7, en kompis og en venninne visste det før det igjen.. :) klarte liksom ikke holde det lengre.. :) og tror og håper på at det skal gå bra nå, siden det ikke er noen spesielle tegn på at noe er galt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere også har fortalt det tidlig. Hadde nesten en følelse av at alle holdt på hemligheten de første 3 mnd =)

 

Tror nok jeg skal invitere min kjære veninne på en skikkelig jentekveld om en ukes tid og fortelle om babyen =) Bare vet at hun kommer til å hoppe i taket av glede for oss!

 

Er sikkert greit for mannen min å få litt avlastning også, hehe... har ikke snakket om annet en prøving, babyer og graviditet lenge nå =) Han er også overlykkelig selvfølgelig, men jeg tror nok jeg har litt mer på hjertet angående den saken enn han har (i alle fall når det gjelder behov for å snakke ). Er vel kanskje naturlig ettersom det er vi som kjenner det direkte på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladybug m/babybug - gøy å høre at vi er like langt forresten =)

 

Du er ikke i Stavanger du og vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i den 12 uken naa, og fortalte det til hele familien i jula. Vi bor langt unna baade min manns foreldre og mine, saa de hadde ikke gjettet det. Hadde vi bodd i naerheten hadde vi aldri klart aa holde det hemmelig saa lenge, fordi det synes godt paa meg naa. Naar det er sagt fortalte jeg det til to naere venninner allerede i uke 6 (de lovet aa holde det hemmelig) og professorene ved studiene mine omtrent paa samme tid fordi jeg var kjempedaarlig rundt den tiden. Og ca. i uke 9 begynte flere venninner aa gjette at jeg var gravid... Saa vi hadde ikke klart aa holde det helt hemmelig i 3 maaneder, nei.

 

Har mistet i uke 6 en gang foer, og det var rett foer vi fortalte det til noen. Jeg er egentlig glad for at ikke hele verden visste at jeg var gravid den gangen jeg mistet. Vi fortalte det til familie og naere venner da det skjedde, men jeg er glad for at jeg slapp alle spoersmaalene fra alle og en hver. Saa vi er egentlig fornoeyd med maaten vi har gjort det denne gangen... Men skjoenner godt at noen sier det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi sa det til familien og besteveninna mi på nyttårsafta! Er i 8uker på vei.. Alle ble veldig glade;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10+3 og har fortalt det til "alle". Familie, nærmeste venner + sjefen fikk vite det da jeg ble sykemeldt pga kvalmen i uke 5....ingen vits i å sjule det for de nærmeste i alle fall - går det galt vil de få vite om det likevel...dessuten er det pyton å holde noe sånt for seg selv når en bare spyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til foreldre og søsken, de bor laaangt unna, stesønnen min får ikke vite det riktig enda, er bare 7+2, så han får vite det om en stund. Da skal han få fortelle det til svigers. Men exen til mannen min vet det faktisk:) Godt å ha henne å snakke med når gubben er lei, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen =)

 

Jeg fortalte det til veninna mi nå i kveld - eller det vil si, hun spurte meg faktisk før jeg rakk å si noe... hun kjenner meg nok veldig godt ja =)

 

Hun ble kjempeglad, og det var en skikkelig lettelse å fortelle det... ble liksom litt mer virkelig - selv om jeg fortsatt ikke tror det helt!

 

Skal prøve å drøye det til etter 12 uker med å fortelle det til flere, inkl. familie... får se om vi klarer det så lenge da, men begge familiene bor langt unna, så skal vel gå fint å sjule det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sagt det til bestevenninnen min (med en gang jeg testet positivt). Søsteren min (for støtte). En nær venninne til (som er flink til å holde tett). En nær venninne med barn (for råd). Og til min fabelaktige sjef (for forståelse for kvalme/slitenhet osv). Da har jeg nok nære folk å snakke med det om til at jeg ikke blir SPRØ, samtidig som jeg ikke må forklare meg for "alle", dersom -gudforby- noe ille skulle skje. Er ikke så vant til å holde på hemmeligheter om meg selv.. Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...