Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 hvor lang tid tok det første kvelden for dere?skal man fortsette utover hele natten?hver gang babyen våkner?utenom når det er mat tid? hun er snart 8 mnd..og ja, jeg vet at hun trenger mat på natten..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Skrikemetoden er d dummeste jeg hører. Legg deg og skrik alene i en halvtime uten oppmerksomhet så skal du se hvor koselig d er å sovne... Frøkna her har ikke spist på natta siden hun var underkant av 3mnd. Har ikke behov for d nå lenger. Skriker ungen gå og trøst,d tror jeg også du ville hatt hvis du gråt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 herregud da.. tror du ikke jeg har prøvd dette i 8 mnd nå? men jeg er faktisk møkka lei av å amme henne i søvn 6 ganger hver eneste kveld + 9 ganger om natten... hun trenger jo ikke det..sovnet fint etter 40 min.. det er bare det at hun er så jævla sta!hun har fått pupp, fått ny bleie, og har det bra...skal jeg bysse henne i søvn til hun er 10 år da kanskje? ikke alle som har babyer som sover hele natten vet du
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Da burde du nok begynne med flaske lille venn... Du har tydligvis ikke nok melk!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Gi tilegg og sørg for at barnet ditt for den tilitten og tryggheten hun/han fortjener ved å trøste når hun/han gråter.
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Vår baby er yngre enn din da, men jeg skjønner hva du mener med sta. Og jeg hadde blitt sprø hvis jeg måtte amme så ofte som du forteller. Jeg er enig i at når hun har fått mat, bleie, ikke har vondt i magen og ER trøtt, da skal hun ikke trenge mer mat for å sove (er ikke det hun trenger). Etter å ha prøvd mye rart lot vi henne skrike. Vi gikk inn til henne med jevne mellomrom og sa at hun måtte sove og strøyk på kinnet. De første dagene tok det vel nesten en time, og det var ganske intenst. Men hun gråter sånn sinna-gråt, hyler mer enn gråter. Det tok ganske raskt mye kortere tid, og hun gikk over til sutring istedet for skriking. Heldigvis våkner hun ikke mer enn 2 ganger om natta. Litt usikker på hva jeg hadde gjort hvis hun våkna mer. Orker liksom ikke den skrikinga midt på natta, da går det jo mye fortere å gi mat. Men kanskje hvis du greier det noen dager, så får du lønn for strevet? Man hører jo forskjell på skriking, ikke sant? Hvis den høres redd ut eller tar helt av, så tar jo også jeg opp ungen. Håper du finner ut av det : )
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 hæ?flaske? hva snakker dere om? hun tar uansett ikke flaske og jeg har plenti med melk..hun bruker meg bare som smokk.... var ikke dette jeg spurte om
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Unger skriker ikke uten grunn!!! Tenk dere om da.....
shanty73 Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 Her fungerer ikke tillegg!!! Her er det mat hele natta uansett... Når fast føde blir hovedmåltider her blir det nok kun tilbud med vann om natta ja... nå er vi trøtte!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #10 Skrevet 1. januar 2007 Hvordan vet du at du har nok melk?? Fungerer ikke tilegg?? Hva er det for noe? Tar ikke flaske???? Det er en tilvennings sak!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 takk for svar... ja selvfølgelig hører jeg forskjellen på om hun HYLER fordi hun er sint enn når hun gråter fordi hun har vondt, er redd osv... det gikk bedre enn forventet i dag...40 min tok det før hun sovnet..var sambo som tok seg avdet..han satt på rommet...gikk jevnlig bort til henne, la henne ned og tok dynen på henne... hun er sinnsykt sta..er sånn på dagen og..vil bare til mamma..jeg kan jo ikke holde henne heldagen heller...og jeg kan ikke sitte på gulvet ved siden av henne heledagen..må kunne være litt for seg selv...eller med pappaen sin... hun hyler på samme måten når han holder henne på dagen... jeg har alltid hatt den holdningen at det ikke er bra med skrikekur, men faktisk så er jeg nådd et punkt nå at jeg holder på å klikke.orker ikke gå rundt med en HYLENDE baby hele kvelden....
shanty73 Skrevet 1. januar 2007 #12 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har nok av melk... kan pumpe en del etter han har spist og har gitt tillegg etter pupp for å være sikker... Dette orker han ikke... Er temmelig trygg på dette med amming da det ikke er første barnet... Men denne lille karen spiser sine hovedmåltider på natten og våkner for å "spise" bare litt mindre etter grøtmåltidet.. Dette prøver vi nå og snu med å tilby mat annhver tredjehver time på dagen men dette vil han helst ikke ha...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #13 Skrevet 1. januar 2007 Helsesøstra mi sa at så lenge barnet ikke kan si hva som er galt så skal man aldri la dem ligge å skrike, skrikekurer hører den eldre generasjonen til . Syns det er helt grusomt å høre om folk som bruker den metoden ennå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #14 Skrevet 1. januar 2007 Kanskje jeg bare er veldig heldig,men noe er det når barna skriker!! Jeg er ihvertfall mot at små barn skal gråte seg i søvn. Tenk heller på hva dere hadde likt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #15 Skrevet 1. januar 2007 herregud da... hører du ikke hva jeg sier?hun skriker jo ikke fordi hun er sulten... hun våkner om natten, og for å få henne til å sovne gir jeg pupp..da spiser hun ikke..bare små sutter..bruker meg som smokk...hun vil absolutt ikke ta smokk..og heller ikke flaske..tror faktisk ikke du har anelse om hva du snakker om... vi har prøvd å venne henne til flaske i snart 8 mnd...og det har ikke gått...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #16 Skrevet 1. januar 2007 kom med noen andre tips til hva jeg kan bruke da....utenom å bysse og amme
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #17 Skrevet 1. januar 2007 Gråt er den eneste måten barna kan si ifra om at noe er galt.... uansett om det er mat,søvn eller trygghet. Grusomt å la barnet ligge å skrike for at dere som foreldre skal få sove og slappe av. Uff
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #18 Skrevet 1. januar 2007 HS min har sagt i mange mnd at jeg burde gjøre dette...rart at hun sier det om det er så farlig..dere vet nok ikke hva dere snakker om
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #20 Skrevet 1. januar 2007 Jobber i helsevesenet!! Ikke la barna deres gråte lenge av gangen. Vær så snill!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #21 Skrevet 1. januar 2007 Sånn er det å ha barn. Det er hva man gjør det til selv!
shanty73 Skrevet 1. januar 2007 #22 Skrevet 1. januar 2007 Dette ble jo helt dumt... Jeg lar ikke barna mine ligge å skrike!!!!! men vi må få en slutt på nattmaten og det krever litt gråt der vi trøster og finner andre måter å tilfredstiller barnet på...Dette tror jeg alle forstår forskjell på..
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #23 Skrevet 1. januar 2007 Duste anonyme, dama ber om hjelp, ikke kjeft. Er ungen 8 mnd så skjønner jeg veldig godt at hun er over på å vurdere/prøve skrikekur jeg! Og det at ungen ikke vil ha flaske, det er faktisk barn som ikke vil ldet, noen vil ikke ha smokk heller. Kopp er enklere. Kjære HI; her er min erfaring; Vesla skrek i vuggen og i vår seng så vi tok vognbagen inn på soverommet, siden den er lunere og hun trives godt oppi der. Vi skrudde av alt lys og sang nattasang og gikk ut. Vi forsøkte en stund å gå inn og ut når hun gråt men da ble det bare verre så vi gikk over til å la henne gråte og når hun begynte å skrike lot vi henne skrike littegrann, gikk inn, roet og la henne igjen. Første kvleden tok det nesten 5 timer, andre kvelden 1,5 timer, tredje kvelden 1 time osv, nå er vi nede i ca 2 min med sutring før hun sovnet, mett, tørr og lykkelig. Vi har fått en helt annen baby, hun er roligere, snillere, mer harmonisk og mye mye mer fornøyd! Hele erfaringen har vært jævlig på den ene side, der og da, og resultatet har vært helt fantastisk!!! Vi har det mye bedre n alle sammen! Dersom du vil ha litt mer tips og råd om sånt så kan du for å slippe anonymene som er ufordragelige gjerne sende meg en privat melding her inne i stedet. Jeg har begynt å kunne ganske mye om baby og soving etterhvert. Har prøvd en del forskjellige ting;) Og igjen til dere anonyme som ikke klarer å la være; det kan være VELDIG mange grunner til at en baby gråter, det trenger ikke være fordi noe faktisk er galt per definisjon. Kos, nærhet, separasjonsangst, sult, bleie, luftsmerter etc er noen årsaker. Vane, ønsket om mors tilstedeværelse er også en grunn til at babyer gråter men når babyen er såpass "gammel" så er det på tide å hjelpe den til å lære å finne søvnen selv! Og dersom dere ikke har bedre enn kritikk å komme med kan dere ikke bare la være å svare på trådene????
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 1. januar 2007 #24 Skrevet 1. januar 2007 Litt bombastiske innlegg her. Min TAR heller ikke flaske. Vi har prøvd. Men dere som ikke vil la babyene skrike noe; hvordan skal man tilvenne til flaske når hun skriker så fort hun får flaska i munn? Jeg prøvde i 2 uker og satt tålmodig og prøvde, men hun bare hylte. Har prøvd med jevne mellomrom. Hun greier ikke å suge på den, og hun spytter ut melka. Nok om det. Vår spiser med skje da. Hun får grøt på kvelden, og i nødsituasjoner har hun fått melk med skje. Det finnes alternativer til flaske. Men det er ikke sikkert det er det babyen trenger når den skriker. Hvis man lager en ny vane tar det litt tid før babyen blir vant til det. Derfor skriker de sikkert i begynnelsen, men når de kommer inn i rutinen blir de trygge og rolige igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå