Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Hvordan gjør dere det?Går dere inn hvis de sutrer bare?eller hvis de skriker skikkelig.Trenger derperat hjelp nå med min 10 mnd gutt som ikke vil sove om kvelden......
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Hun er 7,5mnd da... men vi bader henne hver kveld,gir mat. Legger henne i senga med smokk og bamse. Noen ganger tuller hun litt og snur seg på magen. Går inn et par ganger gir bare smokk så er d natta.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Vi har en gutt som sovner av seg selv.. Det vi gjør er at vi legger han i et mørkt rom, sier natta osv, og går ut.. Han bruker sutt, så om han spytter den ut og begynner gråte litt går vi bare inn og gir han sutten for så å gå ut igjen.. Gråter han veldig, så sitter vi der inne og synger litt og stryker han på panna til han roer seg, så går vi ut igjen... Tar maks 30 min før han sovner... som regel er vi bare inne et par ganger.. Lykke til =)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Mina er snart 4 mnd. Hun har sovnet av seg selv helt fra hun ble født. Går ikke inn om hun sutrer, for hun sovner rett etterpå. Gråter hun så går jeg inn, da stryker jeg henne evt på hodet og sier natta igjen. Kun skjedd 2 ganger at hun har gråtet etter at jeg har lagt henne.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Men min tar ikke smokk ikke koseklut eller bamse....bare puppen, men det går ikke lenger.Håpløst når ingen andre kan legge han om kvelden
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 har ei datter på 8 mnd. hu har sovnet av seg selv nesten hele tiden. men hender hu prtesterer. da lar vi hu små sutre/klage en liten stund. går inn og gi hu sutt og hu igjen. prater ikke til hu. tar hu ike opp. men hu har sovet på eget rom fra dag en og jeg mener det er grunnen til at hu sover så godt. er vi borte f.eks hyttetur og hu sover med oss sover ikke vi hele helgen. da er det nattevak og ikke skal hu sove osv.
ruffen Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Hei! Har to tips: Vær litt streng noen få kvelder og se om det ikke bedrer seg temmelig rask. Husk at det er du som bestemmer. De små får raskt en rimelig sterk vilje. ) Det har ihvertfall vår gutt på 9 mnd... OG...vær konsekvent! Det vi gjorde når han begynte å tulle litt var å være konsekvente og bestemte. Det slo meg plutselig at lillegutt ikke forstod hvorfor vi tok han opp noen ganger når han sutret, og andre ganger lot han ligge en stund. Så da bestemte vi oss for at når han er lagt i senga for å sove, enten det er dag eller kveld og vi er sikre på at han er mett og trøtt, så tar vi han ikke opp. Det har funka kjempefint! Nå har ikke han skreket så mye heller da, men når det har skjedd har jeg lagt han til rette i senga med smokk og bamse, gått ut venta ca 30 sekund, gått inn igjen og gjort det samme, gått ut og venta ca 1 min, gått inn igjen, gjort det samme, venta 2 min...osv..men det har bare vært noen få ganger han har skreket mer enn 1 min faktisk... Men gjør det samme hver gang! Det nytta her iallfall! Da forstår han nok at når han ligger i senga, er det for å sove. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå