Gå til innhold

Hva er det som plager henne? (samme som sykdomsdeb)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på nesten ni mnd har begynt å bli skikkelig stri å legge, før var hun bare litt vanskelig. Hun har skikkelige problemer med å finne roen, og hun svaier ryggen og lager "presselyder", som om hun knyter magen og trøkker så hardt hun kan. "Nnnngh!" Ja, hun høres nesten ut som en fødende kvinne. Hun gjør dette mest i forb. med legging, men også noen ganger i løpet av dagen. Jeg vet ikke om hun har vondt eller bare har noe "ekkelt" i magen(eller andre steder), hun gråter ikke, virker bare irritert. Av og til lurer jeg på om det bare er frustrasjon over at hun ikke klarer å finne roen, men igjen: hva er det som forårsaker det?

Noen som vet hva det kan være?

Katta&Eira

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei snuppa her på 8 mnd som driver på akkurat som di! Høres akkurat ut som ei fødende kvinne ja!! Og svaie i ryggen!! Skriker lite ja,men klager endel. Ikke godt å vite hva som plager dem nei, og det er ikke godt for et mammahjerte. Har lagt merke til at det noen ganger kommer en rap etter disse "takene"...,men langt fra alltid!

Skrevet

Min på 8 mdr gjør dette når hun er overtrøtt. Og det står i "Sleepsence" at "arching back", altså når de buer ryggen, er et tegn på tretthet.

Skrevet

hmmm...kanskje d....har ikke tenkt på det i det hele tatt !

Skrevet

Takk for svar :-) Jo, det er jo mest i forbindelse med at hun er trøtt, men ikke overtrøtt. Og denne "trøkkingen" hindrer henne jo i å finne roen, så jeg skjønner ikke helt logikken. Hun lager den lyden hvis det er ting hun blir irritert over til vanlig også, får ikke tak i ting, vil ikke ha mer mat, etc.

Virker som om det bare er den generelle lyden for misnøye. Men det er så inderlig frustrerende når hun ligger i sengen sin, har nesten sovnet av at jeg synger sangen og puser henne på øret, og så plutselig kommer det et sånt utbrudd, og så må vi ta hele innsovningen på nytt. Det er da jeg lurer på om noe er galt. Det har av og til kommet rap eller promp etter denne trøkkingen, men det er jo ikke så rart, sist jeg trøkket til sånn kom det jo en hel unge ut!

Skrevet

Ja, jeg må bare skrive under på at jenta mi også gjør dette, og det gjør hun da hun er trøtt. Hun har alltid vært vanskelig å legge på dagtid, prøver å lære henne til å finne roen selv. Nå er hun 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...