Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Jeg er i uke 21, og har vært sykmeldt i et par måneders tid pga kvalme. Nå går sykmeldingen min ut i morgen, og jeg er VELDIG i tvil om hva jeg skal gjøre. Kvalmen er mye bedre nå, men hvis det blir for mye stress, da spyr jeg! Jeg har også tenkt å fullføre utdanningen min før jeg skal føde i slutten av mai. For 2 dager siden rydda jeg på kjøkkenet, og har hatt vondt i rygg/skuldre pga det helt til nå. Jeg har kassearbeid, som gjør at skuldrene mine blir ganske stive, og derfor også ryggen. (Har hatt ryggsmerter på og av i 5-6 år) Jeg blir liksom sliten med en gang, samme hva slags arbeid jeg gjør. Irriterende, for jeg har så lyst til å gjøre så mye... Jeg er kun ekstravakt, og jeg vet at nå etter jul blir det mye mindre jobbing på meg. Så det jeg frykter er at jeg faktisk taper økonomisk på å begynne å jobbe igjen. Det eneste som er på "for" siden til at jeg skal begynne å jobbe igjen er min egen selvfølelse - synes det er leit å gi opp liksom... Har snakket med flere som mener jeg bør sykmelde meg resten av svangerskapet... Hva mener dere?
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Jeg hadde sykemeldt meg videre, i hvertfall for en periode. Hva skjer hvis du går tilbake i jobb, og så får du et tilbakefall etter to dager, og blir mye verre enn før? Kanskje du i verste fall ikke får fullført utdannelsen. Jeg ville holdt på sykemeldinga til jeg var sikker på at jeg klarte å gå tilbake i jobb, jeg... Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 oj!!! Jeg har det nesten helt likedan som deg!! Er sykemeldt, men vet liksom ikke om jeg bør begynne å jobbe igjen, pga at jeg blir mye sliten, og har heller ikke noen faste vakter... Dytter denne jeg da:)
kom-som-bestilt Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Vet dere hvordan de regner ut sykemelding når en ikke er fast ansatt? Jobber som lærervikar, og blir som regel tilkalt om morgen - 1 t før jeg skal på jobb...Hva skjer om jeg ikke klarer å jobbe mer? Har presset meg en del ganger da jeg var syk fordi jeg ikke har råd til å være hjemme...
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Aktiv sykemelding burde hjelpe for selvfølelsen din.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Hvordan fungerer det i praksis når jeg kun er ekstravakt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 De regner ut hva du har tjent i gjennomsnitt fra før, og det er det du får i sykepenger. Du må ha vært ansatt alt fra 4 uker til 2 mnd, avnhenger av hvor du jobber.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 Jeg mener at du skal ikke bry deg så mye om hva andre mener! Gjør det som du føler er riktig for deg. Det er bare du som vet hva du klarer. Dårlig samvittighet skal man ikke ta hensyn til i slike sammenhenger.
Ma-i Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 Synest at du skal ta hensyn til kroppen din og den lille der inne jeg. Det er jo andre ting du kan gjøre for velværet og selvfølelsen som ikke sliter deg ut. Ta sykmelding med god samvittighet og slapp av og gled deg til babyen kommer du. Det er nok å gjøre når man snart får baby uansett. Tenk på deg selv og babyen og at du skal ha overskudd til dere begge. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #13 Skrevet 2. januar 2007 Jeg er gravid arbeidsgiver.. Synes det blir feil å sykemelde 100% seg hvis en er i tvil, da ville jeg helle anbefale å sykemede seg 50% fremfor aktiv sykemeldig. greit å kunne sette opp en vaktliste også, slik at arbeidsgiver har noe å forholde seg til.. Da gjør du ihverfall ett realt forsøk. Prøv det i 14dg, og hvis det ikke går ann å jobbe 50% så ville jeg sykmeldt meg.. Da vil alle andre også se at du ihvertfall prøver å jobbe litt. Klart en skal også tenke litt på seg selv, meg 50% av det du opprinnelig jobber bør en normalt klare.. Lykke til uansett..' signere anonym
mams i april Skrevet 2. januar 2007 #14 Skrevet 2. januar 2007 Helt enig med siste innlegg her. Det virker som om gradert sykemelding brukes litt for sjelden når det høres fornuftig ut. En taper ikke lønn, og beholder selvfølelsen, fordi en får bekreftet hva som er beste alternativ etter en utprøving.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #15 Skrevet 2. januar 2007 Men hvordar regner men ut 50% jobbing for meg når jeg ikke har en fast stilling? Jeg er jo bare ekstravakt, og kan bli oppringt for å jobbe...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #16 Skrevet 2. januar 2007 har du ikke noe fast? snakk med din arbeidsgiver, han eller hun vet at du er gravid og da ville jeg spurt om det var mulig å få noe fast. hvor mye har du jobbet de siste tre mnd? hva står i kontrakten din? i dag må en ha litt mer spesifisert enn "bare" ringedame....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #17 Skrevet 2. januar 2007 I kontraktet min står det ingen stillingsprosent, det står kun ansatt som ekstravakt. Tjente ca 2000kr første måned, da det va oppstart og kun kurs. Måneden etter tjente jeg nesten 6000kr. Ble sykmeldt etter dette, har altså ikke jobbet der lenge. Får ikke noe fast, da det ikke er behov for det.
Annette78 Skrevet 3. januar 2007 #18 Skrevet 3. januar 2007 Når jeg jobbet som ekstrahjelp/vakt og sykemeldte meg så fikk jeg kun penger for de vaktene som jeg hadde fått tildelt/var satt opptil. så da ble det lite penger på meg i den perioden
Cbabe med lille mannen Skrevet 3. januar 2007 #19 Skrevet 3. januar 2007 Er det du som bestemmer om sykemeldingen din blir utvidet? Skjønner jo at det er noe du og legen må komme frem til ilag, men virker litt spekulerende synest nå jeg. Kanskje måten du skriver på, men fikk litt uggen følelse nå jeg leste innlegget ditt.......
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #20 Skrevet 3. januar 2007 Selvfølgelig er det ikke jeg som bestemmer det:) Men jeg hadde ikke ny time til legen, så jeg kunne jo bare begynne å jobbe uten å snakke med legen. Det jeg var usikker på var om jeg skulle ta den telefonen til legen og fortelle hvordan ståa var. Håper dette var litt oppklarende... Jeg ringte dit i går, og fikk beskjed i dag om at jeg ble sykmeldt videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå