Gå til innhold

Sovne av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som får deres små til å sovne av seg selv? Altså, kan dere bare legge de ned i sengen, gi smokk eller klut og bare la de ligge til de sovner av seg selv? Vi har alltid måtte vogge, bære eller puppe til søvn. Noen råd?

Skrevet

det lurer jeg og på.har bært og busset jeg og.nå er han 9kg,så det sier jo seg selv att galskapen må ta slutt.klarer ikke å la han ligge å sutre/gråte...

Skrevet

På dagtid så sovner jenta mi av seg selv kanskje 50 % av tiden. Når hun er trett, legger jeg henne i vognen på lammeskinnet, og hun sovner.

Men på kvelds- og nattetid, ammes hun stort sett alltid i søvn. Jeg stresser ikke med det, er sikker på at hun finner ut av det etter hvert som hun blir større.

Men du kan jo lese Elizabeth Pantley's: The No-cry Sleep Solution for å få tips og ideer til å hjelpe barnet finne søvnen selv uten å måtte gråte seg i søvn.

Skrevet

Hei. Ja her sovner gutten av seg selv. Han er 8 mnd. nå.

Har sovnet av seg selv siden han var 3 mnd. tror jeg.

Legger han i sengen, sier god natt, kos og klem også går jeg ut.

Har vel ikke gjort så mye for å ffå han til å gjøre det. I begynnelsen sovnet han oppå meg eller i bagen til vogna. Når han var rundt 1 mnd. la jeg han i vognbagen som jeg satt i sprinkelsenga. Satt på rommet helt til han sovnet. Strøyk han mellom øynene og kinnet. Gråt han mye så tok jeg han opp og la han på magen over fanget mitt. Da roet han seg ned. Når han var rundt 2 mnd. la jeg han i senga, koste litt med han og gikk ut av rommet. Hvis han begynte å gråte gikk jeg inn med en gang. Roet han også gikk jeg ut igjen. Lot han aldri ligge å gråte alene. Rundt 3 mnd. kunne jeg bare legge han i sengen og da sovnet han etter han har skravlet litt. Han er veldig trygg i senga si.

Jeg klarer heller ikke å la babyen ligge å gråte.

Skrevet

Har faktisk bestilt den boken :-) Nå skal de også sies at vi har liten en på 2 år også, som vi ikke vil vekke med skriking etc og at det derfor blir til at vi bærer, vogger i søvn. Selv om han ikke har våknet enda pga skriking. Så det er vel vår egen '"feil" at det har endt slik.

Skrevet

Vår sovner av seg selv.. til slutt. Men .. hun skriker litt først da. Vi prøvde med synging og vogging og lirke tilbake til senga, men vi holdt på å bli sprø. Idet vi skulle lirke siste fingeren vekk fra hodet hennes, våkna hun. Og så var det hele runddansen på nytt igjen.

Legging har alltid vært det vanskelige her i huset. I begynnelsen tok det sikkert en time før hun sovna på kvelden (med forskjellige metoder). De første dagene hun skulle sovne av seg selv skreik hun lenge. Vi gikk ut og inn og prøvde å trøste, men det virka ofte som om hun var grinete fordi hun var trøtt. Hun skreik like mye om jeg satt inne hos henne. MEN nå tar det som regel bare noen minutter med sutring før hun sovner. Det går fortere og hun skriker ikke egentlig lenger - bare klager.

Vi prøvde å være litt mer konsekvente med rutinene og det så ut til å hjelpe. Nå får hun pupp og grøt (som regel), før vi skifter bleie og tar på pysj (jeg prøver å gjøre et poeng av at hun tar på pysjen) og så går vi rett på soverommet, synger et par sanger og sier god natt. Har prøvd å være konsekvent med å ikke gi pupp for at hun skal sove, men jeg har ofte gitt etter da ; )

På dagen er det ikke alltid jeg greier å bare legge henne ned. Da pleier jeg å ta henne i bæreselen og gå rundt litt, så sovner hun raskt. Hun er 5mnd forresten.

Skrevet

Må vel også legge til at hun er bare 2 mnd

Skrevet

Mina på snart 4 mnd sovner av seg selv. Det har hun gjort helt siden starten. Jeg legger henne i senga synger kjære gud samme hver kveld og sier godt natt kysser henne på kinnet så går jeg ut av rommet. Da bruker hun å sovne innen 15min

Skrevet

Må bare legge til at jeg føler med dere. Det tok noen måneder før vi kom skikkelig inn i den her legginga. Jeg skjønner godt at dere ikke vil la babyen skrike. Jeg liker ikke det jeg heller. Men vi fant ut at det funka best for oss å la henne sovne selv. Nå går det kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...