Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har det gått veldig greit å legge lillegutt på snart 2 år. Har tatt ham med inn på rommet sitt, lagt ham ned og gått ut. Da har han skreket i ca. 2 min, så har han sovnet. Før det måtte mora hans sitte på en stol ved senga helt til han sovna - hun satt til tider i en og en halv time.

Men altså.. Det har gått greit i det siste, etter jeg var "streng" og innførte de nye reglene for ham. I går (nyttårsaften) var det helt andre boller. Han var livredd, og vi prøvde å få ham til å sovne, men det var nyttesløst. Så vi tok ham opp sammen med oss i stua, og kikket på rakettene gjennom vinduet. Faji faji sa han. Hehe.

I dag altså, så har han tydeligvis forstått at det går an å hyle seg til å stå opp, og har i skrivende stund hylt i en time. Han står opp av senga hvis jeg eller mora går ut av rommet - noe han aldri har gjort før. Bare ligget der og hylt ei stund. Nå er jeg dødssliten og mildt sagt irritabel. Måtte bare gå ut, så jeg ikke begynte å kjefte på ham og skremme ham opp enda mer.

Noen som har vært i samme situasjon? (hehe, det er det helt sikkert)

Setter isåfall pris på ulike fremgangsmåter for å få den lille "engelen" til å sovne.

Huff, jeg tror ikke jeg er bygd for denne delen av farskapet. Hehe...

Skrevet

Ja det er ikke greit når de små hyler og gråter. Som regler er det bare for å få komme opp og få kos. De vil jo så gjerne være sammen med oss disse små. Men vær tålmodig, ikke ta ham opp så lenge han ikke har vondt noen plass, gå inn til ham med jevne mellomrom for å roe ham ned, prate stilt og rolig, si at nå er det natta og at alle skal sove nå. Det bruker å hjelpe her i gården, men nå har lille snupp snudd døgnet på hode, så vi har noe å stri med her i gården også. Hun gråter heldigvis ikke, men sitter å pludrer i senga si nå.

Vær konsekvent med å ikke ta ham opp ved legge tid, gå inn med jevne mellomrom og snakk stilt og rolig, fortell ham at det er natta, at alle sover, det er utrolig hva de skjønner disse små.

Ønsker dere lykke til, skal se det går seg til etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...