Gå til innhold

Oktober: hva er normalt?.

Anbefalte innlegg

lurer på hvor ofte deres barn får mat?har en datter på 11 uker,hun blir fullammet.hun er stort sett blid og fornøyd.men syns det kan gå altfor mange timer mellom hver gang hun skal ha pupp.og ikke ligger hun lenge til heller.før hun liksom blir lei...j har vel som man sier ikke overfylt m melk men kanskje mye næring??ikke vet j men er redd produksjonen går ned,for åpumpe får j ikke mye ut

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7608174-oktober-hva-er-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

de sier jo at brystet tømmes på 5-10 min, så er kanskje derfor hun ikke ligger så lenge, at hun har fått det hun skal ha?:) jg ammer ikke da, gutten min får flaske ca 5-6 ganger i døgnet, han er 10 uker:)

sålenge snuppa di ikke virker sulten og fortsetter å gå opp i vekt så er nok alt ok m melkemengde osv:)

Har det omvendt jeg da, min lille eeeeeeeeeeelsker pupp ;) Tror jeg blir brukt litt som smokk og, og hun har ofte økedøgn. Men det viktigste er jo at de er fornøyd og legger godt på seg. Hvor ofte ammer du cirka da??? Her er det 2-3timer mellom gangene og litt oftere på kvelden, om natten ammer vi cirka 2ganger og enda.... Produksjonen tilpasser seg jo etterspørselen så så lenge hun får det hun vil ha så går vel ikke produksjonen ned (Ved sykdom/dårlig matlyst en stund, da kan produksjonen gå litt ned ja)

Vesla her vil spise fra 10 min til 20 min hvert måltid. På dagen får hun mat ca kl 7, 11, 14-15, 17-18, 19-20, 22-23, da sover hun helt til morgenen =) Hun får gjerne mat en gang til mellom de to siste måltidene hvis hun vil ha det. Hun har en fin vektøkning. ( 9 uker)

Har hørt at jo flinkere de er til å suge, jo kortere tid bruker dem hvert måltid =)

er veldig forskjellig hvor ofte jeg ammer..hun har også brukt meg som smokk til tider...men i det siste er det som sagt veldig lenge mellom hvert måltid til tider..og ikke vil hun ligge lenge til heller.har tenkt på om det kan ha noen sammenheng m at jeg dessverre har fått mensen tilbake.....har lest at smakenkan bli litt annerledes.tenkte jeg skulle ringe hs å høre i mrg,blirså stressa av dette for vil jo gjerne amme lenger og ikke miste melken

Annonse

Jeg ammer naa 5 ganger i dognet (hver 3 1/2 - 4 timer paa dagen - han sover 8 timer hver natt) og bare rundt 10 minutter hver gang, men min lille gutt veier naa mer enn gjennomsnittet (etter aa ha vaert under) og legger paa seg hver uke og er kjempefornoyd og frisk! Han spiser nok bare veldig effektivt (har alltid vaert glad i aa suge saa fikk smokk fra forste uke). Jeg spurte paa legekontoret om det var vanlig aa bare amme i 10 minutter og de sa at det var helt normalt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...