Gå til innhold

Hva gjør legen på første time?


Kanutte og prinsen

Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og må jo bestille meg en legetime. Lurer på hva legen egentlig gjør på den første timen?? Vil han henvise meg til jordmor? Jeg tenkte å gå annahver gang til jm og lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er litt forsjellig fra lege til lege men noen tar gu,skriver en del papirer,tar blodtrykk,blodprøver og urinprøve.

jordmor må man årdne me selv=O)

 

Lykke til i svangerskapet og godt nyttår=O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

 

Det er vel forresten vanlig å bestille time med en gang man finner ut at man er gravid?? Eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legekontoret der din fastlege er du, så kan du avtale med de hva dere skal gjøre. Mange venter til uke 8 cirka med å gå til legne, det er litt forskjellig praksis fra legekontor til legekontor..

 

Legen min fylla ut gravidskjema, tok blodtrykk og blodprøver. Du bør også ta med en urinprøve.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, ca. uke 6, men eneste legen gjorde da, var å ta en graviditetstest slik at det kunne dokumenteres. Så bad hun meg komme tilbake mellom uke 8- 12 for å ta div. blodprøver, blodtrykk, fylle ut noen papirer og husk å ta med urinprøve. Nå er jeg i uke 8+ 1, og skal til legen uke 10+ 3. Er veldig spent på om jeg hører hjertelyden!

Lykke til:)

 

Godt nyttår forresten!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...