amilde 11.06 Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har i mine to tidligere svangerskap vært veldig plaget med migrene. Da jeg gikk med nr to var jeg sykemeldt i 8 måneder. Jeg er nå i uke 18 i mitt tredje svangerskap og er nå 40% sykemeldt. Skulle gjerne vært helt sykemeldt slik at jeg fikk ta det mer med ro og ha muligheten til å legge meg ned eller gå en rolig tur når jeg kjenner at et nytt anfall er på tur. Har ca 1 anfall i uken. noen andre i samme situasjon? Noen av dere som har fått full sykemelding? Synes det er litt vanskelig å få legen til å forstå hvordan jeg har det. Blir takknemlig for svar fra andre i lignende situasjon.
3søte små Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Hei.. Kan bare si med en gang at jeg vet veldig godt hvordan du har det.. Jeg er i uke 22 i mitt 3.sv.skap, og mine plager har bare blitt forverret for hver graviditet. Denne gangen har jeg ikkje hatt en enesta dag uten hodepine.., og migrene anfallene kommer innimellom. Minst en gang i uken. Jeg er nå fullt sykemeldt da jeg ikke fungerer i jobb. Synes det er bedre da jeg kan slappe av på dagtid, og styre alt i eget tempo. Det var legen min som rådet meg til dette.. Ønsker deg lykke til-ikke kjekt når slike ting ødelegger en så koselig tid! Håper du kommer deg!!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har ikke migrene, men har vært mye plaget med hodepine, stort sett hver dag den siste mnd. Det er så dumt, for en blir helt satt ut, og synes jeg syter hvis jeg skal gå rundt å proklamere det hver dag. Føler for å være ute i frisk luft hele tiden, men klarer ikke å være ute mer enn høyst nødvendig. Det hender jeg våkner om natta av hodepine, også. Da er det ikke gøy, når en gjerne har hodepine fra morra til kveld resten av dagen også... Men er det "grunn god nok" til å bli sykemeldt...?
Annika & Smulen Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har også blitt veldig plaget av migrene, har hatt anfall ca annenhver dag de siste to ukene, lurer på om jeg burde gå og få meg en sykemelding nå. Klarer snart ikke mer, har en fleksibelarbeidsgiver, men blir jo mye å ta igjen når jeg er borte minst 3 timer de dagene jeg får anfall.
Fallerifallera Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Jeg er 100 pst sykemeldt og har vært det siden uke 7 eller 8 tror jeg det var. Er nå i uke 24. Har stort sett vondt i hodet hver dag og migreneanfall ca en gang i uka - mer hvis jeg jobber! Jeg har prøvd meg på jobb flere ganger, bla. i 50 pst, men da blir anfallene verre og det blir mye arbeidstid å ta igjen, noe som igjen stresser, mer migrene etc etc.. Min lege og jordmor har tatt dette veldig greit og er de som til tider har insistert på at jeg SKAL være 100 pst sykemeldt (min egen samvittighet vil jo så gjerne ha meg i jobb.. Håper legen din forstår deg, det bør han/hun! Er jo ikke så greit når vi ikke kan ta migrenemedisinene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå