-carina- Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Så i det andre innlegget om barnehageplass at du hadde søkt 7 + 7 plasser?? Hvordan gjør du det? Jeg trodde man bare kunne søke på 7 stykker, jeg... Burde jeg da gå inn og søke en gang til, da?? Usj, ikke lett dette med plasser... Bor heldigvis i en bydel som visstnok har nestbest dekning... )
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Ja, jeg prøvde meg på å søke 7 til og det gikk tydeligvis for jeg fikk et brev i posten om at det var blitt registrert. Jeg bor i bydel Bjerke og der er det ganske bra med barnehager så jeg hadde lyst til å søke på det meste : ) Gå inn å søk på 7 til du, går sikkert helt bra : )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2007 Takker for tipset! ) Da bor jeg litt lenger opp langs veien... Er en drøss med barnehager i denne bydelen også. Men jeg jobber i din bydel, så jeg tenkte evt. å søke der også. Men det er "firma-barnehager", så de fantes ikke på kommunens side.... Fordelen da er at sjefen kan legge press på dem dersom han synes det er viktig at jeg kommer tilbake til jobb! )
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har også søkt plass i firma-barnehage, men fikk avslag siden jeg bare jobber 50 %. Men får jeg ikke noen annen plass så tror jeg sjefen min kommer til å "true" de til å gi meg en plass. De vil ha meg tilbake etter pemisjonen : )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2007 Verden er liten... ) Jeg jobber egentlig på intensiv, men tok utdanning, så var på med. overvåkning før permisjonen. Men skal tilbake til intensiv når permisjonen er over...
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Jammen ikke stor : ) Er du sykepleier, lege, sekretær ? Jeg jobber som legesekretær på Medisinsk avd.
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2007 Er intensivsykepleier... Jeg jobbet som legesekreter på med.pol for 12 år siden... Så tok jeg spl utdanning. Jobbet litt på med eksp under utdannningen (i 1999). Vært på Aker som spl deretter int spl i 4 år nå... )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2007 Så du forresten svar til deg på det andre innlegget? De mener at dersom du søker på 7 til, så erstatter de 7 siste de 7 første... Så du får bare søkt på 7... (
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 Hva ? Det visste jeg ikke. Skal ringe å høre med de i morgen. Trodde de sendte ut søknadene til de forskjellige barnehagene når de fikk de inn. Uansett så er det ikke noe stress om de 7 siste overlapper de 7 første, men det er er jo helt tragisk at det kun går an å søke 7 plasser. Jeg jobber på med.eksp nå : )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2007 Da vet du hvem Anneli er da? (Mener det er det hun heter?!) Henne jobbet jeg iltt med før... Har kanskje sett deg der, da?! Jobbet ett år på MO fra juni i fjor (forfjor) til i år (fjor)... Da var vi jo der for å hente/levere post og journaler! ) Ja, kjedelig man bare får søke 7 plasser. Men vi får krysse fingrene til at vi får plass! Forresten... Kari som er kontor-sjefen, er det ikke?
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #13 Skrevet 1. januar 2007 Ja, jobber sammen med Anneli. Kari er fortsatt kontorsjef. Da har vi sikkert sett hverandre : ) Når er permisjonen din slutt ? Min slutter i midten av mars.
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2007 Jeg jobbet bare ekstra på med eksp, så jeg kjenner ikke Anneli så godt. Men vi er nå på hils med hverandre... Gutten min ble født 20 juli, skal begynne å jobbe igjen i begynnelse/midten av august. Men har seks uker pappa-perm-jobbing i mai/juni... Ser IKKE frem til det! Er så deilig å gå hjemme... )
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #15 Skrevet 1. januar 2007 Ja, det er deilig å gå hjemme. Savner jobben men liker også å gå hjemme med gutten. Gruer meg veldig til det maset med å kjøre i barnehage, levere, dra på jobb, hente i barnehage, handle, hjem å lage middag.... Jobber bare 50 % og går 50 % på attføring. Før permisjonen snakket aetat om omskolering, så da blir det vel skole ved siden av det også. Pappa-permisjonen har jeg tatt over siden sambo driver enkeltmannsforetak : )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 1. januar 2007 Oi, det hørtes ut som om det blir travelt... Vi har mulighet til å jobbe 80% på avdelingen min. Om vi jobber enten hver annen helg eller kun nattevakter, så kan vi jobbe 80%, men få lønn for 100%. Tenker evt å jobbe hver annen helg. Kjedelig på en måte, men da har jeg mye fri i uka og Karsten slipper å være i barnehage hver dag og ikke så lange dager. Så det blir nok en sånn ordning på meg... Mannen min skal ha 8 uker pappa-perm og ferie 4 uker fra midten av mai til midten av august neste år. Gjett om han gleder seg!! Jeg skal jobbe seks av de ukene, deretter ha ferie seks uker.... ) Aner du hva du evt skal omskoleres til? Noe du har lyst til?
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #17 Skrevet 1. januar 2007 Det er jo en kjempe fin mulighet (selv om det er kjedelig), godt for babyen å slippe lange dager i barnehage : ) Det er jo kjempe deilig å ha 6 uker sommerferie sammen alle 3, det høres godt ut : ) Så godt for pappa`n å ha 3 mnd. hjemme sammen med Karsten. Har ikke peiling på hva jeg vil omskolere meg til. Har jo allerede omskolert meg til å bli legesekretær, men funker ikke som det i 100 % stilling. Jeg tenker og tenker, lurer på hva jeg kan gjøre. Jeg må jo på en måte være litt sikker på hva slags jobb jeg kan fungere i også. Huff, det er skikkelig vanskelig. Og tiden bare flyr, så jeg må snart finne ut av det : (
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. januar 2007 Ja, jeg gleder meg veldig til sommerferien! Men først er det påske ferie, da! ) Og en hel drøss med fri-helger... Vant til å jobbe i helgene, så da nyter jeg virkelig å ha fri i helgene! Mannen din som jobber så mye, han, så det blir vel kanskje ikke så mye ferie på dere neste år. Håper han får litt sving på firmaet, så dere får tid til litt fri sammen også! Ja, er ikke enkelt dette med jobb og utdanning. Jeg er kjempefornøyd med at jeg ble sykepleier, trives godt med det. Kan jo anbefales, men dersom det er jo et travelt yrke med endel tunge løft. I hvert fall som vanlig sykepleier. Men man må nesten jobbe som sykepleier ett par år før man kan ta noen videreutdanning... Hva med tannlegesekretær, da? Det kan du vel jobbe som med samme utdanningen som du har nå? Hmm... Sikkert ikke nødvendig for meg å komme med forslag, du har vel fått en haug med forslag fra Aetat...
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #19 Skrevet 1. januar 2007 Vet ikke hvor mye ferie det blir sammen til sommeren, jeg. Han tok 3 uker ferie i fjor (hehe, rart å si det. Litt uvant med at det er 2007 nå), så det kan hende han kan ta det samme i år også. Firmaet har tatt seg opp mye nå, men han er alene enda da. Har mye jobb og leier av og til inn noen for å få unna litt. Skal starte AS i år så da håper jeg at det blir noen flere ansatte i firmaet snart : ) Hadde veldig lyst til å bli sykepleier når jeg omskolerte meg sist, men det er ryggen jeg sliter med så det blir nok litt for tungt. Tannlegesekretær blir for likt det jeg driver med nå, så det fungerer ikke det heller. Aetat har faktisk ikke kommet med noen forslag, de mener at jeg skal finne ut av det selv. Men jeg tenker at det hadde vært fint med noen forslag, for jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg burde gjøre. Nei, jeg får fortsette å tenke og håpe på at jeg finner ut av det : ) Helgejobbing sitter igjen i mange år. Jeg jobbet annen hver helg for noen år siden og det sitter igjen enda. Er kjempe glad hver gang det er helg og jeg ikke skal jobbe. I den jobben jeg har nå er/var det fredagskveld/lørdagsmorgen jobbing hver 5. uke, så det er litt mer behagelig : )
-carina- Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. januar 2007 Så rart at de ikke kan hjelpe deg, da... Men jeg mener å huske at de har hatt en sånn test der du kan skrive inn litt om deg selv og hvilke interesser du har, og så kommer det opp forslag til yrke. Kanskje de har noe sånt fortsatt, da kan det kanskje komme noen forslag... Er ekkelt det med ryggen, man har jo bare en. Heldigvis er ryggen min nokså bra, men jeg slet litt med den da jeg var gravid. Da merket jeg hvor avhengig man er av den, ja... ( Har forresten hørt om ei annen som måtte bytte jobb pga ryggen, hun begynte med blomster... Usj, ja, lykke til med tenkingen! Er litt fraværende her, vi sitter og ser på Miami Vice på video... Men nå er den snart slutt, og jeg tror jeg skal legge meg. Var ikke i seng før 02 i natt og opp igjen 07... Koselig å "prate" med deg! Vi prates vel helt sikkert en annen kveld også! ) Natti-natt! PS. Om du stikker innom jobben, så kan du jo hilse Anneli. Vet ikke om hun husker meg, men om du sier at det er meg som har jobbet der før, men nå er på MO, så kan det hende... )
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #21 Skrevet 1. januar 2007 Skal legge meg nå snart selv. Koselig å prate med deg også : ) Skal hilse Anneli fra deg, jeg . Er stadig innom jobben for å hilse på. Vi snakkes : ) Nattinatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå