Gjest Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Lillegutt på 17 mnd har vært syk i julen og fikk påvist lungebetennelse 3. dag jul. han begynte med Pencillin. Han skal ha siste dagen sin med pencillin i morgen. Jeg lurer på noe... - Skal de virke helt friske når de er ferdige med kuren? Han har ikke feber lenger, men hoster en del på natta fortsatt og er snørrete. - Han spiser veldig lite. Han har ikke hatt matlyst siden han ble syk juleaften. Han spiser bare youghurt med havregryn i, det er nesten alt vi får i han. Og drikke da... Vi begynner å jobbe igjen på torsdag, så han skal egentlig i barnehage igjen da, hva gjorde dere med barnehage og barn som har hatt lungebetennelse?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 dattera til venninna mi har hatt stille lungbetennelse og gått på pencilin i jula. hun har også hostet hele tiden mens kuren ble tatt og er ennå ikke helt i form. de skal tilbake til lege, må ta ny blodprøve for å se om hun r frisk.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Min sønn hadde lungebetennelse da han var 7mnd. Han spiste dårlig,men drakk nok. Når han ble frisk spiste han utrolig mye, det virket som han tok igjen det tapte. - almenntilstanden skal være ok, og virke frisk, han kan hoste en del og være snørrete. Jeg ville kontaktet legen om han virker pjusk og syk, når kuren er over. Det kan jo hende at han må ha en ny kur. Min gutt var jo bare 7mnd, så han var ikke i bhg, så om det er noe du må tenke på, tror jeg legen kan svare på det.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Jenta mi på 17 mnd var helt fin etter antibiotikakuren , men så var det litt av en hestekur hun fikk også (hun hadde nemlig gått i 6 uker med lungebetennelse før legene faktisk skjønte det var det hun hadde ). Hun hadde fryktelig dårlig matlyst og gikk ned en hel kg. Vi sendte henne til dagmamma så fort hun var feberfri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå