Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp fått ei jente i uke 32+4, hun er i dag 35+1, og vi er kommet hjem allerde. Er det noen andre her i området som har født prematurt? Gjerne i 06? Ser at noen her skriver at det kan være kjipt å være med jevngamle i barselgrupper pga forskjellene, så lurer litt på da om det finnes noen andre som oss her? Hadde vært fint å hatt noen andre å delt erfaringer med, gjerne truffet på helsestasjonen el. lign.

Bare en ide...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på Hamar, da.. ikke så langt unna, men for langt til å havne i samme barselgruppe ;-) Dessuten er jo Iver snart 6,5 mnd'er..

Jeg kan gjerne skrive under på at det er greit å være i barselgruppe med terminlike barn! Hadde blitt deprimert hadde jeg og Iver skulle vært på gruppe med andre 6mnd'ers babyer.. de er jo DIGRE! ;-)

Skrevet

Hei hei

Jeg bor på lillehammer.. Fikk jenta mi i uke 34+ 0 jeg da. Men dette var i 03 og er nå mamma til ei veldig stor jente på over 3 år. Men skulle du ønske å sankke sammen med noen om hverdagens og livets bekymringer og tanker rundt de små så svarer jeg mer enn gjerne..

Skrevet

Så fint å se det er andre her :-) Vet jo det finnes, var 12 barn på nyfødt når vi var der. Men det strekker seg jo fra Gran/Gjøvik/Vinstra og videre rundt i hele fylket hadde jeg inntrykk av :-) Traff faktisk ei på kontroll i dag som hadde født prematurt, men hennes var nå over ett år. Helsesøster her hadde ikke så mye forståelse for at jeg ville treffe andre premature helst i gruppa, "de tar det igjen når de skal krype".. jaha.. hehe.. det noe vi ikke tør håpe for mye på, nyfødt fortalte at de vil henge etter litt, men at det er bonus om de ikke gjør det. så her tas ikke gledene eller skuffelsene på forskudd. Men men.. har heldigvis en del venninner som venter nå innen utgangen av februar. Får tusle med de når de får små, bedre det enn å se på masse andre ukjentes unger som kan mer enn min. hehe... :-)

Skrevet

Jeg syntes også det var litt trist å havne på gruppe med terminfødte. Og min helsesøster viste ingen forståelse for mine bekymringer med tanke på at min jente var prematur og ikke utviklet seg på samme nivå som de terminfødte.

Hvem er dere da? Gml er du? Kanskje vi kjenner hverandre fra skoletiden?

Skrevet

Jeg har hatt hjemmebesøk av hs i dag, og i dag hadde vi hvertfall samme oppfatning av at uke 32+3 er prematurt. :-) Ikke verst det etter vårt skjeve utgangspunkt, så kan vi jo bli enige :-)

Vi er innflyttere begge to, så skole har vi nok ikke gått på sammen :-) Samboeren min har bodd her i 5-6 år, mens jeg har bodd her i halvannet, bodd i Oslo lenge, og pendlet en periode mellom hit og Oslo. Jeg er 26, blir 27 i år, og samboer er 33 ;-) "hvem er du da"? :-p

Skrevet

hei hei.

har en liten gutt født 13.03.06 i uke 33+6.. men vi bor på gran da. så er jo ett stykke unna. også kom han til verden på drammen. men var seinest oppå lillehammer sykehus der i begynnelsen av desember da. på barne avdelinga..

men sånn uansett, er det noe du lurer på er det bare og skrike ut.

Skrevet

Heisann... ;)

Vi var innlagt sammen med ei som var fra Gran nå før jul :-) Hun tror jeg også fødte i uke 33, som deg :-) Ei lita jente, de var heldige og kom hjem lillejulaften eller noe :-)

Takker for svar, og det kommer helt sikkert til å være noe jeg hyler og spør om . :-)

Skrevet

aha, vet du hva hun heter? (ble litt nysgjerrig her jeg nå, hehe)

sønnen min har jo nå blitt nesten 9mnd når vi var på barneavdelinga der for ph måling, og husker at ei dame da kom trillende ut fra NI der, og spurte om jeg kunne få se på bebien hennes. en herlig liten gutt det da, men når jeg så han så tenkte jeg jo med en gang da, ååå så liten, denne må jo ha vært noe alla størelsen som jøran var.. hehe, men den veide vist 3600. og jøran var 1800 på det minste.. så man glemmer vist litt med tiden gitt..

jøran er vel over 9kilo nå tror jeg, ikke veid siden 11.12.. så er liksom litt vanskelig og forestille seg at de har vært så små en gang, :)

Skrevet

Hehe... aner ikke. Gran er jo stort, men :-) De hadde en liten adoptivsønn i tillegg, fra Korea som var knappe ett år eller noe tror jeg. Han hadde visst bursdag samme dag som jeg fikk Live, 13.12 :-)

Ja, var en del "store" babyer der på NI når vi var der. En del infeksjonsbarn, mesteparten gått på overtid visst. Var 12 barn der da vi kom, men rundt 8-9 da vi dro hjem. Live var 1723 på det laveste, jeg syns jo hun er stor nå, 2170, men ser jo at hun er liten i forhold til andre som har babyer :-) Bestevenninna mi venter nå den 07.02, skal ha ks. Det er en rar tanke at hennes er mye større enn min når den kommer ut, og da er Live akkurat 8 uker liksom. :-) Merkelig tanke.. :-)

Kan tenke meg det føles rart nå ja, at de har vært så små. Jeg blir nesten litt lei meg når jeg tenker på at den søte dukka skal bli stor.. hehe... selv om hvert stadium har jo sin sjarm sier de, så er de jo fryktelig søte nå. Og så har man jo baby litt lenger enn andre, siden de er så små.. :-)

Skrevet

denna gutten var der fordi han hadde fått så mye fostervann ned i lungene ved fødselen.

da er live noe alla hva jøran var når vi ble skrevet ut fra drammen da. han var da 2110.. :)

hehe, har også ei venninne som er gravid nå med termin 26mars.. men hu har så gedigen mage at den trur jeg også kommer i februar..

fikk liksom aldri noe mage når jeg gikk gravid jeg, syntes kansje bitte litt når de plukka ut jøran..

og hu venninna mi hadde større mage en jeg noen sinne hadde da hu var 8uker på vei.. hehe.. så skal bli merkelig og se når ungen hennes kommer at den da sikkert er noe i strl med hva jøran var ved 4-5mnd..

Skrevet

Hehe... vi var 3 venninner som hadde termin med 14 dagers mellom, de to andre har hele tiden vært mye større enn meg, og jeg var egentlig først ut av oss. Helt rart å gå med de nå, de er jo kjempestore stakkars, og har enda en mnd og over det igjen.. men jeg hadde termin om litt over to uker, og har en baby på snart en 1 mnd. Helt rart :-)

Hvordan går det med Jøran nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...