Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Kanskje det dumt spørsmål, men har ikke gjort detta før og er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram...Gutten min er 3 mnd nå...og vi bor i oslo..når burde jeg søke på barnehageplass?og hvordan gjør jeg det?Skal begynne å jobbe tidlig i september tror jeg.
-carina- Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Søk så fort som mulig, gjerne i kveld! De har et forslag inne om å forandre reglene for barnehageopptak i Oslo. De skal gi plass etter når du har søkt på plass og ikke ved loddtrekning som tidligere. Gå inn på oslo-kommune på nettet, finn bydelen din og der finner du en liste over barnehager. Lag deg en liste over de 7 du ønsker, og så klikker du deg inn på søknadsskjema fra de sidene. Barnehage-året begynner i august, hadde jeg vært deg hadde jeg søkt på hovedopptaket. Søknadsfrist i mars, men som sagt, jo tidligere jo bedre. Søk plass fra 1. august, slik at du blir med i det vanlige opptaket. Da må du evt. betale for en måned som du ikke benytter plassen, men lite trolig at du får plass i september når hovedinntaket er i august... Vanskelig å få plass i Oslo i det hele tatt! ( Lykke til! :)
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Hør med kommunen! Der jeg bor og i nabokommunene er det hovedopptak 1.mars, så jeg ville ha søkt da ivertfall:)
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Gå inn på oslokommune.no og klikk deg inn på "søke barnehageplass". Der kan du velge hvilken bydel du vil ha plass i. Du kan søke 7 plasser om gangen. Jeg søkte først 7, også søkte jeg 7 til litt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Til info Viktoria (Fikk en gutt), så erstatter de 7 siste du søkte på da de 7 første du søkte på. Man kan ikke søke på flere enn 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå