Gå til innhold

Hvordan ordner jeg barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det dumt spørsmål, men har ikke gjort detta før og er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram...Gutten min er 3 mnd nå...og vi bor i oslo..når burde jeg søke på barnehageplass?og hvordan gjør jeg det?Skal begynne å jobbe tidlig i september tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk så fort som mulig, gjerne i kveld! De har et forslag inne om å forandre reglene for barnehageopptak i Oslo. De skal gi plass etter når du har søkt på plass og ikke ved loddtrekning som tidligere. Gå inn på oslo-kommune på nettet, finn bydelen din og der finner du en liste over barnehager. Lag deg en liste over de 7 du ønsker, og så klikker du deg inn på søknadsskjema fra de sidene.

Barnehage-året begynner i august, hadde jeg vært deg hadde jeg søkt på hovedopptaket. Søknadsfrist i mars, men som sagt, jo tidligere jo bedre. Søk plass fra 1. august, slik at du blir med i det vanlige opptaket. Da må du evt. betale for en måned som du ikke benytter plassen, men lite trolig at du får plass i september når hovedinntaket er i august... Vanskelig å få plass i Oslo i det hele tatt! :o(

Lykke til! ::o)

Skrevet

Hør med kommunen! Der jeg bor og i nabokommunene er det hovedopptak 1.mars, så jeg ville ha søkt da ivertfall:)

Skrevet

Hei. Gå inn på oslokommune.no og klikk deg inn på "søke barnehageplass". Der kan du velge hvilken bydel du vil ha plass i.

Du kan søke 7 plasser om gangen.

Jeg søkte først 7, også søkte jeg 7 til litt etterpå.

Skrevet

Til info Viktoria (Fikk en gutt), så erstatter de 7 siste du søkte på da de 7 første du søkte på. Man kan ikke søke på flere enn 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...