Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt hemorider rundt endetarmsåpningen så lenge jeg kan huske, og jeg har ikke vondt og de blør ikke. Det jeg lurer på er om hemoridekremer hjelper på dette? Jeg har prøvd litt med Alcos Anal, men blir så frustrert når jeg ikke merker noen forskjell etter 2 dager ca (ja, jeg er en ganske utolmodig sjel ang sånne ting;)).

Så hvor lang tid tar det før kremen virker? skal man merke at det begynner å trekke seg sammen med en gang?

Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp Scheriproct-salve istedet. Litt sterkere enn Alcos Anal, men fremdeles reseptfritt på apoteket. Men siden du er gravid kan du nok ikke regne med å bli kvitt dem før en god stund etter fødsel. Jeg slet en del med mine i 7-8 mnd etterpå, før de skrumpet inn av seg selv. I dette svangerskapet har jeg begynt å merke dem igjen fra uke 32, ca. Men er ikke like plaget som første gang. Jeg veier 7 kg mindre nå også, så det har sikkert litt å si.

Altså - du vil nok ikke bli "kvitt" dem før etter fødselen. De forsvinner heller ikke, bare skrumper inn, og kan ese ut igjeen senere, feks. ved hard mage.

Skrevet

Ville holdt meg til Alcos anal..... Dette står om den som er foreslått her Scheriproct:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets tre første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås. Overgang i morsmelk: Prednisolon går over i morsmelk. Ved topikal bruk anses systemisk eksponering å være liten, og risiko for å påvirke det ammende barnet er lite sannsynlig ved terapeutiske doser. Amming frarådes ved langtidsbruk og ved særlig høye doser.

Skrevet

Okei, så det er ikke noe man blir kvitt for alltid liksom.. Da tror jeg ikke jeg gidder å bruke noe som helst siden de ikke er til plage for meg. da er det jo bare snakk om det "kosmetiske" for å si det sånn.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...