Gå til innhold

Når er det for sent å begynne på babysvømming, mht den lukkemekanismen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår er snart 5mnd, og har vært litt sløv mht til aktiviteter for babyer. Har vært så mye på farten, så tiden har jo bare fløyet avgårde. Har litt lyst å gå på babysvømming, men er ikke så glad i å gå i badedrakt offentlig, spesielt ikke nå etter fødselen.. Gubben svømmer ikke ( kan, men vil ikke ), dessuten er han så mye borte at han ikke kan være med hver gang heller.. Selv er jeg ikke så keen på å gå alene.

Har blitt anbefalt å gå på svømming for at barnet skal beholde lukke muskelen lengre.. har alltid tenkt at det sikkert ikke var så farlig om vi ikke kom oss på svømming - at den ikke er inntak så veldig mye lengre enn om vi ikke går på svømming.. men i går hørte jeg at om vi går på babysvømming før de mister denne "funksjonen", så har de den til de kommer i tenårene.. da er det jo litt forskjell

Føler meg som en dårlig mor som ikke går på babyaktiviteter.. Ikke barseltreff en gang - er ikke slikt her jeg bor. Men vi koser oss hjemme da....

Flere som ikke går på babysvømming, eller noe annet ?

Er mitt første barn, og vil jo det beste for barnet mitt - men tror jo ikke akkurat hun vil få psykiske problemer senere av dette da.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi går på babysvømming og der sa de at de mister lukkefunksjonen ved ca 6 mnd, men at det ikke var så farlig, for barna vil etterhvert venne seg til å holde pusten når de er under vann.

Når det gjelder badedrakt-tingen, så skjønner jeg deg veldig godt, men bare prøv å glemme det! Alle som er der har jo født det siste halvåret, så de er helt sikkert mest opptatt av sine egne skavanker ;)

Skrevet

Det er aldri for sent men etter ca 5mnd må de bruke andre tekninker for å få dem vann-vante.

Skrevet

Det er nok aldri for sent... :) Vi begynte når snuppa var 7 mnd, og hun svømmelæreren har aldri nevnt noe om den lukkemekanismen. Man må jo ikke ha den for å være under vann. Jeg mener at det uansett er sunt bare at babyen venner seg til å være i vannet.

Ang "antrekk". Ikke så gøy å gå i badedrakt nei, skjønner den. Vår svømmelærer (som er supertrent by the way), har badedrakt og så en sånn surfeshorts (lang shorts, alt kan jo brukes) utenpå. Mange av mammaene har kopiert- da slipper man å vise mage/rumpe/lår. Dessuten er man jo under vann mesteparten av tiden. :)

Lykke til!

Skrevet

Pssst! Vet dere at klorgassen i svømmehaller påvirker lungene og gir økt fare for astma...? Vi hadde tenkt å begynne på babysvømming, men lot være da vi leste om risikofarene. Sønnen til en vennine av meg har astma, og han gikk på babysvømming.

Lukkemekanismen kan man holde ved like ved å blåse babyen i ansiktet eller ta henne med i dusjen og skvette litt ferskt, klorfritt vann i ansiktet hennes.

Skrevet

Til Katta&Eira

Alt er jo farlig for tida og veldig mye annet enn klor kan oxo gi betydelig økt fare for astma. Babysvømming er en helt unik mulighet for babyen til å bli glad i vann, til mer nærhet, være sosial, knytte varige bånd og mye mer. Blir liksom ikke det samme i dusjen:-)

Til HI

Vi begynte da gutten vår var 6 mnd. Har gått veldig fint og skal nå på videregående kurs fra januar av. Har ikke vært noe problem i forhold til lukkemekanismen. De lærer fort å holde pusten under vann.

Annonse

Skrevet

Er ikke så glad i å gå i badedrakt jeg heller.....

MEN på babysvømminga så har jo minst 1/2 parten av mødrene litt slapp hengemage og litt for mye på kroppen ;O) hehe

Så der gidder jeg ikke å dra inn magen litt engang

Gubben min har ikke muligheten til å bli med hver gang han heller men det gjør meg ingen ting. Jeg og lilleplupp koser oss vi!

Datteren til en venninne av meg gikk aldri på babysvømming. Hennes lukkemuskel fungerte helt fint da hun svar 15mnd! (var på stranden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...