Gå til innhold

Er dere ute på kjøpesentre o.l. med deres nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere andre med nyfødte på denne årstiden er ute på kafeer, kjøpesentre o.l. med de? Jeg har en baby på en mnd, og er blitt advart av helsesøster om å ferdes på slike steder ennå, gjerne vente til babyen er ett par mnd. Men jeg kjenner at nå er jeg rimelig klar for både litt shopping og sosialt samvær på kafè. Men jeg blir sånn i tvil angående dette. Vet jo at på kjøpesenter florerer bakterier og hostende mennesker. Sist hadde jeg ett sommerbarn, og da var jo alt så mye enklere. Hva skal dere gjøre på om dagene nå når julen er forbi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt mine med på det som jeg har ønsket uten at det noen gang har vært noe problem.

Min HS sa ikke noe slikt da vi fikk eldstemann på vinteren.

Skrevet

Min lille var ca 1 uke første gangen vi var ute på shopping,

var ingen problem, han er nå 2 1/2 mnd og har ikke blitt syk. Bare kle godt på.

Jeg fikk beskjed av barnepleier på sykehuset om å ta han med

ut så fort som mulig så han ble vant til luften utenfor sykehuset.

Jeg var riktig nok ikke lenge borte da, kanskje en halv time, nå kan det gå hele 3 timer før vi er tilbake hjemme igjen. Har økt det litt gradvis.

Skrevet

vi var på kjøp senter og kafe` når Amalie var 2 uker, det gikk helt fint, hun sov seg gjennom hele shoppinga hun....hehe.. fikk mat engang i løpet av tiden...

Skrevet

jenta mi er 4 uker nå, og vi har vert på mange shoppingturer. både korte og lange:) hun sover seg somregel gjennom hele greia, våkner bare om hun er sulten..

hun var vel knapt en uke første turen på kjøpesenter. kan jo ikke sitte inne i månedsvis heller, da hadde jeg blitt gal! ikke har hun blitt syk heller. er ikke "bakteriehysterisk" av meg jeg da, hadde ikke tenkt på at hun kunne bli syk en gang;)

Skrevet

Hei.

Nå er det mye smitte ute i slike senter. I ventilasjonsanlegget er det fin fordeler av virus. Jenta vår ble født for tidlig, og på sykehuset anbefalte de å vente i ett år før vi gikk på de. Går selvsagt på matbutikk, men uten henne på kjøpesenter.

RS-viruset er jo kommet.. Så vi prøver å følge de rådene vi fik med oss derfra.

Skrevet

Til Jennymor!

Kan eg spørre om kor mye for tidli jenta di ble født? Jenta vår ble født 4 uker for tidli, men vi tok henne med ut på møbelbutikk for å kjøpe stol når hun var 1 uke gammel... Har ikke blitt noe syk, er nå snart 4 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...