Gå til innhold

lillegutt ikke bæsjet på 5 døgn, hva gjør jeg?


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

Han er 4 uker gammel og har tidligere bæsjet 1 gang hver dag. Nå har han ikke bæsjet på 4-5 døgn. Han fikk ca 80 ml morsmelkerstatning for 3 dager siden. Kan det ha noe å si? hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk beskjed av helsesøster at hvis barnet blir fullammet, så er det normalt at det kommer bæsj, alt fra flere ganger om dagen til 2 ukers opphold!!

 

men med min forrige, fikk jeg beskjed om at han skulle bæsje annenhver dag, men han fikk mm på fulltid...

 

kanskje babyen din er blitt hard i magen etter mm han fikk for 3 dager siden?

 

ta en telefon til helsestasjonen i morra og spør dem, du, så er du på den sikre sida!!

 

lykke til!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ammer så er det helt rett at det kan gå opp til 2 uker mellom hver aføring.

Det opplevdte jeg med mitt første barn,da gikk det 10 dager mellom hver gang.

hun var i allefall ganske sur og irritert når det gikk så mange dager.

men så var hun gla og fornøyd,så gikk det 7-10 dager til neste gang hun hadde avføring.

 

men hvis du gir mme,så kan du blande litt malt i,så stopper ikke "systemet" opp.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når unger får morsmelkerstatning i tillegg så skal de bæsje oftere enn med bare morsmelk. Du kan masere analåpningen på dem for å få dem til å bæsje. Måtte gjøre det på andremann da han begynte med grøt. Greide ikke å bæsje på ei uke. Maserte analåpningen (Forsiktig med litt salve på), og et par timer etterpå kom det MASSE (unnskyld for detaljer) bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi la oss i går hadde heller ikke Sigrid bæsjet på 5 døgn. Jeg tror det plaget henne litt, men det plaget mamma'en mer. Jeg ringte helsestasjon og sjekket alt jeg har av bøker og det er helt normalt at de kan gå opp mot to uker uten å bæsje, like normalt som 5 bæsjebleier til dagen...!

 

Da vi våknet i morges hadde jeg vært oppe og skiftet noen ekle, bløte, men kornete bæsjebleier på jenta. Takk og lov for at jeg kjente lukta av den første, hvis ikke hadde vi hatt bæsj utover hele senga vår:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...