Gå til innhold

alternativ hjelp....pliz svar!!

Anbefalte innlegg

er det noen av dere som har prøvd soneterapi, akupunktur eller andre ting mot bekkenløsnings plager?

vil gjerne høre om noe kan virke, og om noen vet hva det forskjellige koster.

skal til fysioterapaut så fort han er friskmeldt....men vet ikke om han kan hjelpe med bekkenet?

fikk rek. til fysioterapaut pga ryggen, men ting har utviklet seg en del mens jeg har ventet på time...:(

håper noen vil svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7606579-alternativ-hjelppliz-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest at flere anbefaler Osteopati mot bekkenløsning, har selv brukt det pga hypermobilitet og er kjempefornøyd. Jeg gikk privat, på Balderklinikken i Oslo, første time er ganske dyr 7-8hundre kr tror jeg, videre behandling er på 400 kr (halvtime). Dyrt, men verdt pengene synes jeg.

Hei. Jeg har svart en annen her tidligere i dag. På bjølsen er det noe som heter din helse. der er en kiropraktor som også er fysioterapeut. han fixet meg på få 5 behandlinger, hvor han kombinerte fysioterapi og kiroprakti.

ble henvist dit av en venninne som hadde fått hjelp. helt supert-koster kun 250kr for kiropraktor beh, og så fikk jeg 8 timer fysioterapi gratis da jeg hadde en spesiell bekkenløsnings problematikk ( så jeg vet ikke om dette gjelder alle). blir uansett frisk, uten å bli ruinert, og det er det viktigste.

lykke til hva enn du velger

Annonse

Jeg har slitt med bekkenplager i fire år nå, og har prøvd en del ulike behandlingsformer. Mens jeg var gravid gikk jeg til fysioterapi og osteopat. Fysio hjalp fint lite, osteopati tok nok bort noe smerter og hjalp til å holde det "nede" på et visst nivå. Etter fødselen bestemte jeg meg for å prøve akupunktur, samtidig som jeg fortsatte hos akupunktør. Det hjalp noe mot smerter. I tillegg ble jeg etterhvert litt deppa og utafor etter å ha levd med smerter over så lang tid. Følte at akupnktur også hjalp mot dette.

Nå det siste året har jeg gått hos helhetsterapeut. Jeg må vel si at det er den behandlingen jeg har merket rasket effekt av. Merket bedring etter en behandling! Veldig bra!! Så av alt jeg har prøvd er vel helhetsterapi det jeg anbefalersterkest. Men jeg tror man må prøve seg fram for å finne ut hva som passer en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...