Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+6 uker i dag på vei.og akkurat nå så har mannen min fortellat at han ikke vil ha flere unger og vil at jeg skal ta abort.vi har to gutter fra før av som går på skolen.og jeg har drømt om å få en unge til kjempe lenge og nå har jeg virkelig blitt gravid og gledet meg veldig til dette fram til i dag.Nå sitter jeg her da og veit jo ikke hva jeg skal gjøre skal jeg gjøre som han og ta abort eller skal jeg gå fra han og bære fram dette barne?Jeg sliter veldig med det å ta det vekk for jeg ønsker ikke det,men ønsker jeg å gå fra mannen min det veit jeg ikke har kjempe lyst akkurat nå for jeg er kjempe sint på han akkurat nå...Men åssen kommer det til å gå klarer jeg meg jeg har ikke jobb og har jo to unger fra før av.Klarer jeg å sitte med tre unger alene?Har så mange tanker i hode mitt akkurat nå og klarer ikke annet enn å grine.Trenger noen råd akkurat nå vist noen har noen til meg

Fortsetter under...

Du må ta en ordentlig prat med han, ikke en sån krangle-diskusjonprat, hvis du skjønner. Det er ingen morro situvasjon du er i, men det er ikke riktig at du må føle at du må gå i fra han hvis du skal beholde barnet, han må kunne ta del i det som er skjedd det er tross alt to som må til for å lage barn, alt ansvar ligger jo ikke på deg. Du får prøve å forklare han hvordan du føler det. Hvis du vurderer å gå i fra han (noe som er utrolig leit og lite ansvarsfult av han) så får du økonomisk støtte på trygdekontoret.Undersøk litt på trygde kontoret, snakk med noen der som har med det å gjøre, forklar situvasjonen, at du er gravid og har to barn, at du mulig blir enslig forsørger og hva slags rettigheter du har til økonomisk støtte.

Men jeg håper jo for all del at mannen din er forståelse full og at dere finner en fin løsning.Ønsker deg lykke til.. det går nok bra skal du se, det er noe som heter at det ordner seg for snille piker...(kansje en mager trøst akkurat nå)

Klarer du å se for deg hvordan det vil være, la oss si 5-10 år frem i tiden. Om du tror du vil angre på det ene eller det andre valget.

Er mannen din umoden eller er dette et gjennomtenkt valg fra hans side basert på deres situasjon i dag. Er det din drømmemann. Er du sikker på at du er sammen med han om 10 år?

Menn som er i et forhold de ikke vet om de vil fortsette i de foreslår gjerne abort for å vri seg unna og stå friere.

Ikke la deg presse til abort dersom det kjennes galt for deg. Du klarer deg alltids selv om det kan bli tøfft. Jeg tror ikke det er så lett for menn å forstå disse følelsene siden det ikke er deres kropp.

• 3 uker senere...

Du føler tydeligvis sterk for å beholde dette barnet og vet du, du må følge din magefølelse. du kan ikke høre på kjæresten/mannen din i dette, ikke hvis du føler sterkt fo å beholde. det er d u og bare du som bestemmer.. det er så mange historier der mannen alltid tviler, mens jenta vil.... her må du ta ditt valg, gå til amathea og få litt veiledning, de er veldig flinkr, og du kommer nok til å fe deg bedre etterpå.

lykke til :)

Annonse

Jeg bare signerer alle de andre som har skrevet før meg her. Gå til trygdekontoret, hør også med aetat om det å melde deg som arbeidssøker. Vet ikke hvordan de regner dersom du ikke har arbeidsinntekt fra før, men det vet de sikkert der.

Selv går jeg på dagpenger, overgangsstønad (50% redusert pga dagpengene), tre ganger barnetrygd, barnebidrag og får også 64% dekket barnehave. Det holder så vi klarer oss godt. Dersom du har rett på dagpenger, teller dette også inn på fødselspenger. Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er, men du får dekket til barnehage og sfo tror jeg. Hør med trygdekontoret.

En mann kan du miste når som helst, men barna dine vil du alltid ha!

Ønsker deg LYKKE TIL!

hmmm....

Tror heller du skal sette deg ned med mannen din jeg, etter unger har lagt seg og virkelig PRATE med han!!! Hør hva begrunnelsen er, før du tar ett valg om å gå fra han... Blir litt dumt, både for deg, og ungene dine!

Kanskje han ikke greier å si hvordan han føler? Kanskje han får litt "panikk"? Men, d hjelper å prate!

Ønsker deg lykke til!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...