Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Fordi jeg har endometriose begynte vi med undersøkelser en stund før vi dro til stork. Skulle egentlig begynt tidligere men den ene egglederen min var tett. Var på røntgen og etter det fikk jeg beskjed fra gyn at jeg bare kunne glemme å få barn ved inseminasjon. Han trodde kanskje det ville gå med in vitro, men det var ikke lov da. Ble jo selvfølgelig knust, men jeg fikk mast meg til enda en laproskopi. Den gikk veldig bra og de fikk åpnet det som skulle åpnes.

Et annet problem med endometriose er at mange egg ikke utvikles som de skal og ikke blir befruktet. Det at dette gikk på 2 forsøk er helt fantastisk.

Gynekologen min er rimelig spak siden han tok så feil da han sa jeg ikke kunne få barn, så jeg får nesten det jeg vil av han. Spurte om å få en eggløsningssprøyte som jeg kunne ta for sikkerhetsskyld og så hadde jeg ultralyd for å se om alt var klart dagen før vi dro ned. Alt så fint ut og jeg tok sprøyta da vi kom hjem.

Hva er egentlig pergo? Er det for at eggene skal utvikles skikkelig?

Tenker masse på dere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7606485-angelina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Er den samme.. men forandret litt på nicket. Vil jo ikke oppdatere hele tiden.. :-)

Da var det neimen ikke forventet å kunne klare dette på 2. forsøket. Ennå mer glad ble jeg da.. for jeg blir så glad hver gang noen blir gravide. Alle fortjener jo det, når det blir ens drøm.. men noen får det til lettere enn andre, og noen er flinkere til å tenke veldig mye på seg selv når en først er blitt det, og glemmer sorgen til den andre.. men men.. Jeg er en grubler! :-)

Jeg vet egentlig ikke så veldig mye om dette, og området som vi nå er på vei inn i. Jeg venter på resultatene, men tviler på at det er noen form for eggløsning der. Har korte mensdager og ingen smerter heller lenger. Har en historie bak meg for 1 år siden, hvor vi mistet. :-( Så det viser seg at eggløsningen ikke er kommet igang igjen. :-(

Spesialisten ville hjelpe til eggløsningen, ved å sette meg på hormonkur og eggløsnigsprøyte. Men mer vet jeg egentlig ikke.

Jeg hadde mange klare egg på begge sider, men ingen som hadde fått seg løse. Hun mente at jeg ville ha behov for litt dytting. :-) Men jeg kommer nok mest sannsynlig for sent til behandling denne måneden, fordi jeg allerede er på dag 5 mensdag i dag. Vi skulle egentlig begynne på dag 5 med tablettene. Skal ringe etter svar i morgen, og heller snakke mer med henne da. :-)

Lykke til Vimssa, og håper du ikke forsvinner fra oss!!

Klem:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7606485-angelina/#findComment-7607454
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei.

Jeg skal ta min første tur til stork ganske snart. Er veldig spent og samtidig prøver jeg å ikke ha høye forventninger. Lettere sagt enn gjort kanskje.......

Du skriver at du har en tett eggelder, det har jeg også. Men, jeg har aldri fått informasjon om at man kan åpne det? Hvis det er tilfelle må man ta laproskopi for å få åpnet det? Jatakk til all info man kan få vedrørende åpning av tett eggeleder :-)

P.s: ellers så er den andre eggelderen veldig fine.

Ønsker deg lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7606485-angelina/#findComment-7745765
Del på andre sider

Hei!

Det skal holde med en åpen eggleder. Så lenge du har eggløsning på den åpne siden er det ikke et problem. Det kan du sjekke med ul hos gynekolog.

Har du tatt røntgen av egglederene? Kontrastvesken kan bidra til å åpne eventuelle tette områder. Gynekologen min har en teori om at egglederen min ikke egentlig var tett, men at det lå litt endometriose der som blokkerte "inngangen".

Med laproskopi kan de åpnes (vet om flere som har gjort det), men det kommer an på hvorfor den er tett. Har det grodd sammen, eller er det noe som ligger i veien?

Anbefaler deg å snakke med en gynekolog.

Lykke til videre i prosessen!! Krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7606485-angelina/#findComment-7746286
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...