Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har de siste dagene blitt forverret i astmaen min, bruker ventoline. har også flutide liggende, men har ikke brukt den på mange mnd, noen som vet om det er greit å bruke den når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også astma, og jeg har blitt rådet av legen min å bruke medesinene mine så lite som mulig, og ikke ta kortison medisinene. som flutide er. Jeg bruker kun brikanyl. men nå er ikke jeg så veldig plaget lengre og bruker kanskje brikanylen 1 gang i uken eller noe sånt. jeg prøver heller å slappe av når et anfall kommer og puste rolig. i felleskatalogen så står det at de ikke kan utelokke faren for forsterskader ved bruk av flutide

Skrevet

Hei. HI. Jeg sliter også med astmaen min, og sjekket tidlig med legen for å høre om jeg kunne fortsette med medisinene mine. Jeg brukte også kortisoninnholdig medisin. - Fikk litt kjeft for at jeg hadde sluttet å medisinere meg selv da, men jeg var raskt ute å testet meg, og fikk ny medisin. - Bruker nå Pulmicort og brikanyl. - Skal kun bruke pulmicort når jeg har brukt brikanyl mer enn 3 ganger daglig. Det funker bra enn så lenge. Men jeg kjenner at jeg blir fort tett og anpusten.

Legen min sa at det faktisk var værre for babyen at jeg fikk pustevansker og den oksygenmangel, enn at jeg tok små doser med kortisonmedisiner. Så lenge de var i pulverform, så virker de lokalt, og veldig lite går over i blodet og til babyen.

Anbefaler deg å ta en seriøs prat med legen din. Jeg får ekstra oppfølging hos legen, og tar tester hver 6. uke, eller etter behov, for at hverken jeg eller babyen skal lide noen nød av min astma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...