Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg har lurt litt på... Blir noen babyer født med føflekker (skulle jo tro det ut fra navnet)? Eller får de dette etterhvert? Jeg har nemlig relativt mye føflekker selv, men datteren min har ingen (foreløpig).

Skrevet

Dytter litt da jeg også har lurt på dette, både jeg og samboer har

føflekker, men William har ikke fått noen. Håper noen vet.

Skrevet

Hei!

Jeg har selv mange føflekker, og gullet fikk sin første (og foreløpig eneste) når hun var ca 6 mnd. De kommer etterhvert, akkurat som på oss voksne :-D

Skrevet

Man kan være født meg føflekker ja. Da øker faren for føflekkreft. Føflekker er pigmenteringer som følge av eksponering for sollys. Et menneske har gjennomsnittelig 30 føflekker.

Skrevet

Jeg har masseviss av føflekker, og vår lille prinsesse fikk sin første ca 4mnd gammel. Er 8mnd nå, og har fortsatt bare en. Ang. føflekkreft (maligne melanom) skal du ikke la deg skremme av annet innlegg her. Det er farligere med føflekker man får i voksen alder pga for mye sol, ikke så galt med de man er født med:-)

Skrevet

Det er sant. Jeg bare påpekte at barn født med føflekker er mer disponert for føflekkreft slik at det kan lønne seg å passe på å beskytte barnehuden mot sterk sol (som man bør gjøre uansett). Det var overhodet ikke ment som skremselspropaganda og håper det ikke ble oppfattet slik.

Skrevet

Jenta mi er født med en stor føflekk. Den er i bak hodet så den blir dekket med hår når hun blir eldre. Ellers så har hun ingen fler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...