Gå til innhold

Noe feil med høyre pupp????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje det har noe med utdrivningen å gjøre.... Gutten min er ikke så glad i den siden, tar litt- skriker litt- tar en sup til, kan holde på sånn, men jeg gir meg da. Prøvde å pumpe meg, men det er så vidt det kommer noe, mens på venstre pupp, fosser det ut med pumpa, og han kan ligge lenge på den siden. Noen som har tips til hva som kan hjelpe for å få melka til å komme bedre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe feil:) Det er nå ofte sånn at ting er ikke likt på venstre og høyre side i kroppen! F.eks. går du i tur i tåke går en ofte i ring, ene fot kan være større enn andre, en kan ha kraftigere hårvekst på ene siden av hodet enn andre..Og da er det muligens naturlig at en har lettere for å få ut melk på ene sida, kanskje det er trangere melkeutganger på høyre?

Jeg hadde det også sånn med jenta vår for noen mnd siden. Hun nekta plent å ta høyre siden, men med venstre gikk det bra. Det jeg var nødt til å gjøre da var å legge henne som jeg gjør når hun får fra venstre men gi fra høyre. Hvis du skjønner..? Sånn enn gjør når en ammer tvillinger samtidig! Litt rar ammemåte men jeg fikk i henne melk.

Jevnt med håndmelking/pumpe samtidig som en legger baby ofte til høyre bryst vil kanskje hjelpe på og opprettholde melkeproduksjonen?

Skrevet

Hei!

Ingen ekspert jeg da, men kan det være du har litt kronglete melkeganger i høyrepuppen din slik at melka renner senere? Da kan kanskje lecitinkapsler hjelpe deg. Jeg har litt av det problemet selv og tar en kapsel pr dag. (Har merket Kloster).

Hvis det er utdrivningen som er dårlig kan du få syntocinin nesespray (reseptbelagt), men da spørs det om ikke utdrivningen blir noe kraftig på andre puppen igjen?!

Ville prøvd med lecitin først;)

Lykke til!

Skrevet

Det hjelper også på stimuleringen at den andre puppen "virker"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...