Gå til innhold

Juni: Noen her som planlegger utenlandsreise i løpet av permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har skal ha 6 uker fri sammen hele mars og halve april. I den forbindelse har vi funnet ut at vi vil dra til sydligere strøk. Men vi vet ikke helt hvor enda. Det eneste vi vet er at vil ikke vil til Gran Canaria eller sånne steder hvor det finnes norske pensjonister i hopetall. Vi kunne egentlig tenke oss en gresk øy, men det er jo ikke turist-sesong der når vi har fri.

Så jeg lurer på om noen av dere tenker å gjøre det samme, og eventuelt da hvor dere planlegger å reise og hvorfor? Selv om det helst skal være et litt eksotisk og spennende reisemål, må jo være litt barnevennlig også.

Hadde satt stor pris på tips i forhold til destinasjon. Vurderer alt fra Thailand, Malaysia, Australia til Portugal. Er egentlig helt åpen for sted bortsett fra at vi gjerne kunne tenke oss sol og strand. Om vi blir borte en eller fire uker spiller heller ikke så stor rolle. Men ideellt sett rundt 2-3 uker.

Hvor er det finest å ta med seg ei lita tuppe på da ni måneder på ferie tror dere?

Fortsetter under...

Har tenkt å reise vi også, men det blir max 1 ukes tid, og max et par turer før permen er over. Vet ikke enda hvor i såfall. Vil ikke ligge på ei strand hele dagen med farlige stråler på jenta, men en storby kan på den annen side bli veldig masete å drasse rundt med vogn og slik. Hmmm...

regner ikke med å ligge på stranda i 2 uker når vi skal.. har valgt et hotell som har litt størrelse for at det skal være mulig å være endel der spesielt på kveldene. vi er begge glade i å reise. har reist endel, charter var vel ikke førstepri. men det spiller ingen rolle nå siden det er første gang vi skal reise med gutten vår. kanskje greit å ha en fast plan, så vi vet til evt neste gang hva vi må huske på osv. vi kommer til å leie bil også.

har forsåvidt ingen betenkeligheter med å ta en storby tur heller. men vi reiser ikke med en baby for å storhandle!!

drømmer om en easy walker classic som bare veier 7 kg.. og finnes egen "reiseeske" til!! det er tungvint å pakke stor vogn sm vi har med oss når vi flyr. men nå er han snart så stor at vi kan bruke mindre vogn uansett!

Vi tenker heller ikke å flate ut på stranda i tre uker, men allikevel ha muligheten til å ta en dukkert i krystallklart vann når vi får lyst. Ville gjerne hatt tips om konkrete steder hvor det er trær og vegetasjon, slik at man kan sette tuppa i skyggen mens vi tar en dukkert. Vi først og fremst dra til et sted hvor vi kan oppleve en ny kultur, og nye steder.

Hvis ikke har vi også vurdert storbyferie. New York er høyest på lista. Har vært i veldig mange storbyer i Europa før (glad i å reise+ to interrailer sammen ) så vi vil dra til et nytt sted denne gangen.

Evt. vil jeg tilbake til et sted jeg falt pladask for i Italia for noen år siden. Det ligger på nor-vest kysten og området heter Cinque Terre (de fem byers land oversatt til norsk). Det var en heeelt fantastisk plass, men kanskje ikke sånn super barnevennlig desverre...

new york er jo en fin by:) men på den varmeste sommeren er det kanskje greit å holde seg unna med barn. skulle gjerne reist dit med gutten min. det er jo masse å se, ikke minst på folk:) tror våren og høsten er best i NY etter det jeg har hørt.

vi skal reise til samos i hellas. har vært der en gang før. bodde ikke midt i turistmølla da. og det skal vi ikke denne gangen heller! det er basseng på hotellet også.. leier parasoll på stranda, kjøper en oppblåsbar sak som vi kan ha litt vann i så han kan bade der. det finnes også klær til babyer med uv-filter. de er tynne og tørker fort fort!!

vi reiser til et hotell med både resturant og bar, vi skal bo i en leilighet. de kveldene vi ikke er på rommet kan vi ta teodor med oss i vogna til resturanten, da kan han jo evt slumre litt der, samtidig som det er kort vei hjem . har sett mange som reiser med barn oghar du med ut på byen.. jaja.. dem om de! derfor er det sikkert greit å ha ting nært hotellet!!

Annonse

Med tanke på New York tror jeg ikke vi trenger og bekymre oss for temperaturen. Som jeg skrev da jeg startet tråden så er det kun aktuelt for oss å reise mellom 1 mars. og 15. april. Tror ikke det er den varmeste tiden i året å dra dit på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...