Gå til innhold

Noen her med delt livmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sa legen til dere ang risiko under graviditeten?? må dere og på xra ultralyd i uke 28? hva sa lege wng keisersnitt?? prematur fødsel? etc etc etc.. Hade det under første graviditeten og, men fant ikke ut før ved fødsel ang delt livmor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det. Gyn fant det ut på UL da jeg var inne i sommer til utredning for ufrivillig barnløshet. Han tok innvendig UL på meg og så at livmor er delt. jeg skulle egentlig inn til Lapraskopi og hysteroskopi nå før jul for å se nærmere på omfanget, men det rakk vi aldri for jeg ble gravid (18 uker:)

Jeg var inne til UL hver 8.-10. dag fra uke 7-12. deretter "slapp" jeg løs som vanlig gravid frem til nå og skal inn igjen på svangerskapspoliklinikken på hyppige kontroller igjen fra torsdag denne uke. Litt mye pes, men vel verdt hver eneste tur til sykehuset for å passe på at den lille har det bra!

Jeg vet ikke helt hvilke undersøkelser de tar ved svangerskapspoliklinikken, men tror det er UL der også. De skal passe på at livmora mi vokser som den skal og at den lille får nok plass.

De sier at det er en fare for setefødsel og for tidlig fødsel, men de vil ikke gi meg noen odds for om det skal gå bra å gå tiden ut og føde normalt.... De sier det er for individuelt til at de kan si noen statistikk på det.

Hos meg skal jeg nok operere (lapraskopi og hysteroskopi) etter fødsel en eller annen gang fordi de vi se om det er en feil som kan rettes på. De sier at hvis jeg har en sånn tapp som fungerer som en skillevegg, så kan de skjære den bort og dermed vil nestemann få kjempehgod plass. Men hvis skilleveggen går hele veien gjennom livmora, så kan de ikke rette på det. Dette er en operasjon som kun kan taes i en ikke-gravid tilstand.

Jeg spurte i en tråd på kompliserte svangerskap og fikk en del svar som gjorde at jeg roet meg litt ned faktisk. Er jo veldig redd for at den skal komme alt for lenge før tiden, men ble litt beroliget da jeg leste svarene. her har du link til tråden min:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6997223

Ønsker deg i alle fall lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...