Gå til innhold

hvilken hunderase anbefaler du?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

en barnevennlig,lett å dressere, pen hund ønsker vi oss,når huset er ferdig:) har en sønn på 5 mnd:)

noen som vil anbefale en rase?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bernersennen eller hvordan det nå skrives;) vi skal ha oss en sånn, er noen topp familiehunder,har lest en del + kjenner 2 som har,så er de jo så fine:)

Mangen har jo golden retrivere som familiehunder også, begge disse rasene er barnevennlige og det er jo viktig:)

Skrevet

Vi har to labradorer og er veldig fornøyd med den rasen. Har prøvd en del andre raser før, men labrador passer oss veldig godt. De krever endel trening, både mentalt og fysisk. På hjemmesiden til Norsk Kennelklubb har de en test hvor du kan finne ut hvilken hunderase som passer deg best.

Skrevet

Boxere er kjeme barnevennlige, og stort sett valper hele livet. Tispene er lette å dressere, mens hannene er litt vanskeligere (gjelder stort sett for alle raser) også er de nydelige.

Ellers liker jeg Cavallier King Charles Spaniel (slik det skrives?)

Skrevet

Vi har en Berner Sennen hann på 5 år, veldig snill og grei etter at han ble kastrert. Veldig lett å trene, veldig grei mor barn og de kan brukes til det meste=)

Det er anbefalt å ha store raser til småbarnsfamilier.

Uansett pass på å undersøk hvordan stamtavlen er i forhold til sykdommer og lynne. Og at oppdretter er anbefalt av raseklubben!

Her er anbefalt rasevalg til forskjellige bruksområdet/ livssituasjoner:

http://www.berner-sennen.no/valp/valpevalg.htm

Skrevet

Chow chow! =)

Ingen tviiiiiil! Gode voffsene......!

Skrevet

Ta en voksen hund fra omplassering, så får du det du ser. Gjerne en blanding som passer det aktivitetsnivået dere har!

Skrevet

Jeg må bare tilføye at dersom dere ikke har hatt hund før er det å få valp VELDIG krevende OG dersom hunden er lett å dressere er den også lett å lære opp feil slik at dere kanskje får adferdsproblemer på hunden dersom dere ikke vet hva dere gjør. Bare som en advarsel....

Skrevet

Vil absolutt anbefale cavalier king charles spaniel..:) har en sånn, og lillegutt og hunden vår er verdens beste venner:)

Skrevet

Chow chow er ikke annbefalt når man har små barn...

Skrevet

Ville faktisk ikke anbefale dere noen form for hund i deres situasjon. Å få en valp i hus er veldig krevende. Og har man ikke tid til å dressere og være konsekvent hele tiden, så bør dere kansje la være. Gutten på 5mnd vil også bare kreve mer og mer etterhvert som tiden går. Altfor mange hunder som blir omplassert fordi "foreldrene" ikke har tid eller ork til å dressere dem også blir de vanskelige å ha med og gjøre. Så blir det omplassering.

Jeg har selv hund og to små barn og vi sliter med dårlig samvittighet ovenfor hunden vår støtt. Nå hadde vi hunden lenge før vi fikk barn da. Men hadde aldri i verden tatt på oss det ansvaret det er å ha valp i huset nå.

Katt er også veldig koselig da....

Fint for barna å vokse opp med dyr, men dere burde vente noen få år...

Selvom man evt velger en "grei" rase, så er hundene individuelle. Noen er mer ytfordrende enn andre. Og det må man bare takle. De er levende vesner og fortjener ikke å bli sendt vekk når de blir for brysomme.

Men det er mange fine sider ved det å ha hund. Men tenk dere nøye om.

Skrevet

Hva med en retriver feks golden retrvier. Tilpassningsdyktige og trivelige hunder.

Som en annen foreslår er også labradorer fine familiehunder.

Skrevet

Scottish deerhound er visst verdens beste familiehund, da den er veldig rolig inne, finnes ikke aggressiv, og er svært renslig. Men å dressere den ville nok være nytteløst. Og unødvendig, for de er så snille og rolige. Men de tar gjerne igjen for det ute. Det er noen ordentlige løpehunder.

Skrevet

Heisann.... har selv hund, og en liten på snart 1 år... vi har en Bearded Collie... hadde hun før baby kom og d har gått helt fint... hun er utrolig snill, pen , barnevennlig og lærevillig.... er en del pelsarbeid... men d får du igjen for ved at den ikke røyter... har hatt andre hunder. og vet hva jeg snakker om... selfølgeli er ikke dette noe man skal gå utifra. har ikke et hår i hus nesten....sikler forresten litt på en Tibetansk terrier selv.... den har mye av de samme egenskapene...og litt mindre.....dette må du nok finne ut av selv...er sikker på at du blir fornøyd uansett hva du velger...iallefall dersom du går inn for livet med hund... det er herlig----

Skrevet

Jeg må slutte meg til kozegutt:) 06, jeg har en Berner Sennen Hund og han er verdens nydeligste. Han er stor (70 cm høy og nesten 50 kg), men han er så rolig at "små" hunder tar større plass. Lynnet er supert, barna kan dra han i følehårene i ansiktet uten at han gjør noe, han sitter bare der og ser på meg.. "Kan du be dem slutte, mamma?" Ellers sies det at tispene kan sitte i flere timer å passe på en barnevogn:) Min hund kommer til meg på badet dersom han hører vesla gråte, han sier fra at jeg må komme. De er gjeterhunder så de passer godt på flokken sin. Ellers liker de å lene seg inntil deg, de er forsiktige for å ikke tråkke på noe og de sikler ikke så mye, untatt når det er noe veldig godt å få!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...