Gå til innhold

off..fast skirke tur hver kveld...


marguritten

Anbefalte innlegg

lille Elisa er bare 9 dager gammel, men hver kveld begynner hun og skrike og skrike...jeg har lurt på om det er luft smerter.

for hun "krøller" seg sammen når hun skriker.

det hjelper noen ganger å ta av henne bleia,for da kommer det som oftes luft ut.

 

håper inderlig ikke det er begynnende kolikk eller noe...

jeg er så redd for at det er noe mat jeg spiser som hun reagerer på.

spiser nesten ikke noe melkeprodukter.

 

hun er også dårlig til å rape...

 

 

 

flere som sliter med at de små skriker på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde me oss.Da Carina var litt over ei uke, begynte ho å skrike hver kveld ifra 6 og utover.. men så for to kvelder siden, hadde ho skikkeli sprutoppkast:-/ Og etter det har ho vært rolig nå i to døgn. det var masse og grønnaktig.. Hadde gitt ho mimifom først, veit ikkje om det var årsaken Men ho har nu vært rolig siden. Kanskje det bare er litt startproblemer.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har det begynt litt hos oss også:o(

hu er 6 uker og er våken ca fra 11 til 2 hver kveld.. skriker og spiser.. vil ha mat ca hver 1 1/2 time. slitsomt.. sovner bare i senga med oss også så blir dårlig med søvn på oss om nettene å.. inatt har jeg sovet ca 4 timer tror jeg.. virker som hun har magesmerter her å.. men kan jo være noe jeg spiste igår.. hmmm.,... veit jammen meg ikke jeg..

 

kan de få kolikk når de er 5-6 uker? trodde de fikk det nesten med engang jeg, fra fødselen liksom..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

har hatt noe liknende problemer her med guttungen..

han får minifom, og det hjelper!!

 

har også kutta ut LØK og salat (kål) det hjelper også..

(løk får nesten alle unger vondt i magen av..)

 

han reagerer ganske kraftig på krydder også, blir skikkelig prikkete, men virker ikke som om han blir så veldig plaga av det..

 

guttungen er blitt 6,5 uker nå, og det kommer seg veldig nå.

kolikk får man vel ikke etter 5-6 uker?? jeg tror også man får det rett etter fødsel...

helsesøster sa at det er kolikk hvis ungen gråter i over 2 timer sammenhengende 3-4 ganger hver uke..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også problemer med at Mia hadde en fast skrikerunde hver kveld fra ni-titiden og gjerne til klokken tre. Ble ganske slitsomt så vi forsøkte derfor å endre rytmen hennes litt. Nå ammer jeg i ni-tiden og legger henne i senga på rommet når hun sovner etter amming. Nå sover hun gjerne til to tiden om natten før hun vil ha mat igjen. Før tok jeg gjerne siste ammingen i tolv tiden og det var altfor seint og hun ville ikke sove etterpå. Vi har ihvertfall fått mye bedre nattesøvn etter at vi avsluttet kvelden hennes mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at jeg ikke er alene om det.

skulle nesten tro at de babyene hadde en felles avtale om å skrike om kvelden.

men jeg "trøster" meg med at det er værre for de små,enn det er for meg.

 

jeg har ikke særlig lyst å begynne med ido form, er redd for at det vill "forstyrre" fordøyelsesystemet hennes på lengere sikt.

men hvis det blir værre,så kan det være jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei nordkvinne.. Vi hadde det slik også.. Helt til August var nesten 4 uker.. Tror nok det bare er noen babyer som har problemer med systemet sitt helt i begynnelsen, er sikkert ikke helt ferdig utviklet.. Vi var til akupunktør, fikk en liste med ting jeg ikke kan spise, og ting jeg bør spise. Etter dette har det hjulpet, men vet ikke om det er tilfeldig.. Det er jo verdt et forsøk, grining er så forferdelig..Stakkars små..

Jeg måtte kutte helt ut sjokolade (det var hardt), all kaffi og te, løk i alle varianter, chili, mat med mye pepper, appelsiner og appelsinjuice og kalde ting som is og kald drikke (kun lunkent vann).. Hun anbefalte meg også å koke et eple og en pære og spise det hver dag, bare småkoke i noen minutter.. Dette skulle jeg gjøre i 2 uker.. De 2 ukene er over i morgen, da skal jeg forsiktig innføre en og en av matvarene igjen for å se hvordan det går.. I tillegg har jeg kuttet ut melk og brus, mange som sier det ikke er bra for babyen.. Slitsomt, men det er verd det..

 

Lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var litt av en liste.

men heldigvis spiser jeg ikke så mye av de matvarene heller.

men sjokoladen prøver jeg også å slutte med.

 

ikke lett dette.

 

 

takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisj frøkna hær slit også med magen... men det e værst enten når vi legg oss i tolvtia... eller i fire-femtia når ho har spist da...

 

E bra at jula e over nu, så bi det førrhåpentlivis mindre sjokolade i huset... pluss at det e letter å spis rett mat... e ikke greit med all julselskapan... vi har nu gjedd ho minifom men bei fri rett før nytt år... så det skal pappaen få kjøp på tur hjem fra jobb i dag... det hjelp nu litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet ikke hvor heldige dere er. Vi har den skrikinga fra 1 til 4-5 på natten:/ Det sliter skal jeg si dere. Vi trodde først det bare var hennes skeve døgnrytme, men nå begynner vi å helle mer mot kolikk. Kjipt, men jeg tror bare vi må innse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. føles ikke så heldi når man e trøtt som en strømpe og ikke får søv da... ho hold jo på ett par tima.... å det e slitsomt og fælt å hør på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet:) Unner ingen de der skrikeanfallene, samme når på døgnet. Jeg skulle bare ønske jenta vår kunne skrike på kvelden og sove på natta. Nå skriker hun på natta og tar nattesøvnen på morgenen, det er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...