Gå til innhold

Hva regnes som mye vann i kroppen? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

hva er egentlig mye vann i kroppen? Jeg synes at det går litt opp og ned her, noen dager/timer har jeg stive fingre og bein andre ganger mindre. Har fått litt rundere ansikt pga vann, og lurer på om det kan være tegn på at det er for mye vann i kroppen min??? Har termin 23. januar, og lurer.... Noen som vet?

Fortsetter under...

Jeg hadde 2 i ødemer, dvs vann i kroppen på kontroll torsdagen som var. Har hovnet opp litt i ansiktet (legen sier jeg har fått Pamela Andersson lepper hehe), men mest i beina og i hendene. Beina er såpass hovne at jeg sliter litt med å få på meg sko, og støvlettene mine (som tidligere har sittet litt løst) får jeg ikke igjen glidelåsen på. Ringene på fingrene har jeg måttet ta av for lenge siden...

Jeg har forresten termin 18. januar, men tror babyen kommer litt før det...

Har 1 i ødem, litt hoven i fingrene og beina. Får på meg skoene, men de er bittelitt trangere og vanskeligere å få på. Fingrene er mest hovne om morgenen, og hvis jeg har har dem i ro en stund. Hjelper å bevege litt på dem, holde dem i aktivitet. Har kun 1 ring igjen som passer, etter å ha flyttet den til neste finger. Fant ut i går at håndleddet mitt er litt hovent, for klokka strammet sånn at jeg måtte ta den av.

Håper det forsvinner fort etter fødselen, litt knølete å skulle stelle den lille med stive og hovne fingre.

Jeg hadde 3 i ødemer/vann i kroppen. Hadde mye vann i det meste av kroppen. Mest i hendene (fingrene), noe som jeg idag (3,5 uker etter nedkomst) enda ikke har fått følelsen tilbake i. Fingrene var så hovne, stive og visne at jeg ikke kunne skjære brød, smøre på brødskive, skrive med penn/blyant, vondt å skrive på tastatur.. Dette vedvarte hele dagen, men morgenen var egentlig verst. Da kunne jeg ikke bevege fingrene noe særlig..

Bena mine var også veldig hoven. Hadde kjøpt meg nye vintersko i en str større enn normalt fordi jeg ønsket god plass til ullsokker.. Selv når jeg snørte disse skoene opp så mye som overhodet mulig, gikk det ikke å få beina oppi. Tærne mine så ut som juepølser!!! Helt sant!! Resultatet ble sånne Masai-sandaler som jeg kunne justere med borrelås, men klarte fortsatt ikke å "lukke" dem.. Da var jeg glad at vintern ikke var så kald..hehe..

Hadde også mye i ansiktet, kinnene og rundt øynene. Det er stor forskjell på meg idag kontra hvordan jeg så ut da..

Du bør få undersøkt deg hos JM eller fastlege. Sjekk urin for protein og ta en sjekk av blodtrykket samtidig. Dette er viktig, da det kan være svangerskapsforgiftning!!

jeg har 2 i ødemer og sliter litt med stive fingre om morgenen. Har gått opp to str i vintersko og legen sier jeg har hovnet opp litt i ansiktet. Går også opp og ned med mine fingre og bein. Julaften og 1 juledag var helt villt....var stiv som en stokk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...