Gå til innhold

Noen som har fått barn over 4,5 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei venter en gutt estimert til 4600. Er det noen mødre her som har fått store barn som kan si litt om fødselserfaringen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svigerinna mi fikk en "liten" gutt på 5,5 kg.. gikk dårlig ut den normale veien.. måtte ta keisersnitt..

Men en venninne fødte en jente på 4,5 for 14 dager siden.. gikk ganske greit det tror jeg ;)

Skrevet

Min gutt var 4950 g. Han ble tatt med planlagt keisersnitt fordi vekten var estimert til 5000 g. Etter KS sa legene at de var veldig glad for at det ble bestemt keisersnitt. Men dette var kanskje ikke svaret du ville ha... har hørt om babyer som har vært over 5 kg, og vanlig fødsel har fått helt fint. Husk at de er klar over at babyen kanskje er stor, og vil hele tiden vurdere å gjøre akutt KS hvis fødselen blir vanskelig. Og akutt KS trenger ikke være så veldig akutt, sett fra legenes side er det liten forskjell på akutt og planlagt KS.

Skrevet

Takk for svaret. Jeg var forberedt på det svaret, har diskutert ks med legen pga av str (og at jeg måtte ta ks sist). Vil gjerne føde vaginalt denne gangen men er Veldig i tvil! - Redd for at barnet skal sitte fast.

Skrevet

Ja, skjønner at du vil føde vaginalt. Ofte overestimerer de jo fødselsvekten på UL, men i mitt tilfelle gjorde de ikke det. Jeg var i utgangspunktet skuffet da det ble bestemt KS, men hadde en veldig bra fødselsopplevelse og er så glad for at det ble KS. Det skal nevnes at det planlagte KS ble akutt (helt udramatisk) da vannet plutselig gikk velden før, og riene begynte. De var fryktelig vonde, så er så glad for at jeg slapp å kjenne riene så veldig lenge. Jeg kom meg veldig raskt etter KS, det hjelper sikkert på den gode fødselsopplevelsen. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Skrevet

Hei:) mitt barn nummer 2 var 4,9 kg og 56 cm. Fødselen gikk greit, glad det ikke var nummer 1 som var så stor:) Hun var bare 3,9 kg.

Jeg fikk første rie klokken 6 om morgenen og klokken 3 var han ute..

Men fødselen var veldig intens og veldig smertefull(Ingen bedøvelse eller lystgass) men er ikke redd neste skal være like stor, kommer ikke til og be om ks med mindre legen annbefaler det....

Lykke til:)

Skrevet

Flotte svar tusen takk, det får meg til å tenke at det går bra uansett:))

Skrevet

Fødte min første gutt for snart syv år siden. Han var 4870 gr og 53 cm lang. Har ingen dårlig erfaringer fra den fødselen, gikk helt fint. Vannet gikk i åtte tiden om morningen og rett før klokken tre på ettermiddagen var han uten. Fikk epidural og det var helt utrolig, hjalp veldig godt på meg og skal ha det denne gangen også. Gruer meg ikke for at jeg kansje føder et barn på nærmere 5 kg denne gangen også, siden det gikk så bra sist !

Lykke til.

Skrevet

Hei

Jeg fikk en gutt på 4,9 kg og det endte i hastekeisersnitt.

Denne gangen blir det planlagt KS på meg..

Skrevet

Flott, du høres ut som en tøffing! :) lykke til m nr to

Skrevet

Min første var 4900. Beg mandag morgen ca 0900 og hun var ute onsdag kveld 1937.

Får like stort barn denne gangen, om ikke litt større. så her måles babyen hver 14 dag for å holde nøye rede på hvor stor hun blir.

Ønsker ikke KS, men får ikke lov å føde 5 kg baby en gang til... Så da ser man på muligheten å sette igang ca 14 dager før termin.. Om hun er passe "fødestr"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...