har fått lita pia Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 noen som har erfaring med det?har blitt anbefalt å ikke gjøre det, men har likevel lyst at storesøster på 5.5 skal få være med å se..grunnen til at man ikke skal ta med barn er vist det skulle være noe galt med den lille i magen..men det må man jo uansett fortelle storesøster etterpå? er litt usikker på ka æ skal gjøre, vil jo gi henne en positiv opplevelse da:)
Bebbies i magen Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Hei! Jeg har ingen erfaring med dette, men vi snakket litt om det når jeg skulle på ultralyd nå før jul. Vi har også ei på 5 1/2 år. Det som vi kom frem til var at det blir vanskelig for henne å forstå, og det skjønte vi når vi kom hjem med bildene også. Det var ikke så veldig interessant egentlig. Var litt fjernt at den babyen var i magen til mamma. Jeg syntes iallfall at hun vi har hjemme her er for liten. Hadde de vært 10-11 år så hadde jeg kanskje tatt hun med, men uannsett hadde jeg ikke tatt henne med på den ordinære ultralyden. Da hadde jeg tatt henne med på en senere i svangerskapet i tilfelle det er noe galt. Det er bedre å få vite det i fred og ro dersom det skulle være noe galt. Så kan man prøve å komme seg og sitte hjemme og forklare dersom noe er galt. Men dette er min oppfatning, ikke sikkert dette er riktig. Det er jo du som kjenner storesøster best. Og du vet hvor moden hun er for alderen. Du kan jo også ringe sykehuset eller jordmor og høre om de har noen erfaringer. Lykke til.
har fått lita pia Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2007 Takk for svar:) veier for og i mot jeg! har enda 8 dager å avgjøre det på..men skjønner at det kan være vanskelig for storesøster (som egentlig ikke er så stor) å skjønne noe ut av de bildene,de er ikke akkurat så tydlige...hm..er jo moden for alderen,men spørs om hun er moden på det området..hmm ikke lett.. får tenke litt videre på det;)
stabilo Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Min jordmor syntes det var kjempekoselig at jeg ville ha med de eldre barna. Jeg tenker at de kan sitte på gangen å vente til å begynne med for så å komme inn for å se. De gleder seg kjempemasse. De er 7 og 8 år da, så de er litt eldre.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Jeg ville ikke ha tatt med et barn på ul. fordi at hvis det er noe veldig galt med babyen, vil den triste nyheten være vanskelig nok å håntere om ikke jeg skulle har begynt å forklare det for barnet på dette tidspunktet. i noen tilfeller vil en samtale med legene innebære en vurdering av å avbryte graviditeten. dette bør ikke et barn ta del i. du kan jo ikke sette barnet på gangen osv
Bebbies i magen Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Ja det er veldig vanskelig. Men hun vil jo få se babyen når den kommer ut, og de har jo ikke det begrepet på tid ennå som vi har. Og det er jo lenge til egentlig. Du får tenke litt på det. Og gjør det som du føler er best for henne også. Om hun kanskje bare skal se bildene når du kommer hjem. Barn på 8 år er ganske mye eldre enn en 5 åring egentlig. De har gått noen år på skolen og det gjør mye. Fra barnehage til skolen vokser de mye både i kroppen og hode.
Annette78 Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Du kan jo bestille en privat time på en ul klinikk, og ta med barnet dit når du vet at alt er bra med babyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå