Anita&LilleMathias Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Datteren min på 1 år har hatt 5 ørebetennelser siden oktober og fått pencilin hver gang.. Legen sier hun er litt liten til å få dren, så vi må drøye det lengst mulig. Men jeg synes det bare er å pine henne, å vente på at hun skal få ørebetennelse etter ørebetennelse og få ny pencilinkur hver gang... CRP har forresten vært på 160 hver gang, og det er veldig høyt! Under 8 er normalt... Noen som har barn med samme plager?? Og erfaring med dren på så små?? VELDIG takknemlig for svar!!
mamma april -05 Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Har du prøvd Homeopat?? De har veldig god erfaring med ørebetennelser.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Hvordan merker man det er ørebetennelse? Tror mi har det kanskje...
Carmensimamma Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Min Carmen er 20 mnd. snart og har også hatt ørebetennelser siden Oktober. Utrolig slitsomt! Jeg har også fått Pencillin til henne hver gang. Jeg går også til homeopat med henne for å bygge opp immunforsvaret hennes, men det har ikke hjulpet så mye til nå...Hun skal til spesialist i januar for å se om hun er kandidat til dren. Det at hun er for liten for dren høres veldig rart ut, for sønnen til en veninne av meg fikk dren da han var 11 mnd.
~**nuttis**~ Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Prøv ørelys,fotsone og magnetplaster som festes bak øreflippene(som akupunktur).Hjalp her.
Expat Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Du kan også snakke med legen om pneumokokkvaksine, det hjalp hos oss!
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Fikk beskjed fra kiropraktoren vår at om jenten ble plaget med ørebet. måtte vi bare ta kontakt igjen. Da var det ofte speringer/låsninger i nakke som gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Støtter meg til Nuttis sitt svar! Hun er ikke for liten til å få satt inn dren i ørene, da hun er så plaget. Gå til en annen lege å få vurdering av henne!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Det er for sent å få den vaksinen når ørebetennelsene alt har begynt å komme har jeg lest. Sitat fra lommelegen: Beskyttelsen Vaksinen vil beskytte mot ca. 70% av alle pneumokokk-typene som gir de alvorlige infeksjonene i alderen opp til to år. Vaksinen gir 97% beskyttelse mot infeksjoner av de utvalgte pneumokokk-bakteriene. Undersøkelser har vist at vaksinen også gir økt beskyttelse mot ørebetennelser, men man må da gi vaksinen FØR ørebetennelsene kommer!
sneipen <3 snuppa Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 guttn vårres har hatt mange ørebet sia han va 8 mnd. og e fortsatt litt rød i dt ene øret stort sett heile tia!! han e 1 år nu. den første legen vi gikk tel e en skikkeli DRITT-SEKK!! fikk aldri pencillin,det måtte gå over av sæ sjøl!!!! gikk da tel en annja lege på legevakta og fikk pencillin.. bestilte time tel legen på nabo-plassn å fikk han ordentli undersøkt,han hadde trange øreganga og store mandla. så ho legen henviste han tel øre-nese-hlas,har ikkje fått time ennu.. så e nu spent på ka di blir å gjør me han...
buble m spira Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Hei HI, Vi har også slitt med ørebetennelser og høy CRP siden oktober, ringte og fikk til slutt henvisning til Øre nese hals spesialist. Skal dit i dag, kan godt gi svar om hvordan det gikk. Datteren min er syk igjen nå, men tar henne med til ØNH for det, for tror det sitter i ørene denne gangen også. Var ikke så mye råd, men be om henvisning til ØNH spesialist. Lykke til og god bedring
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Rapport: Datteren min hadde væske på mellomøret og er kandidat for å få innlagt dren. Skal se det ann til April så får vi se. Men ØNH legen sa ingenting om at hun var for liten til det. I mellom tiden tar vi kontakt med homeopat for å se om det kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå