Gjest Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Vil bare gi dere et tips til sykehusbagen, hvertfall noe jeg satt utrolig pris på, men smaken er jo delt da.. :-) Jeg hadde med meg scrub og scrubvott. Det var en helt fantastisk følelsen etter fødselen og å få dusje og bruke dette. Man føler seg mildt sagt ikke ren og fin etter å ha svettet og styrt på i gjerne flere døgn :-) Dusje med scrub og så smøre seg inn med god lotion; man føler seg som ett nytt menneske! :-) Ikke alle opplever det, men jeg fikk noe så inni hampen med brystspreng. Det varte i nesten 6 døgn før det gav seg. Et tips er å ta med store t--skjorter som ikke klemmer over brystet! Slippers er fint, siden man kanskje må ut av rommet på natta for å stelle. Her har de eget stellerom, så her måtte man ut. Ullinnlegg er flott å ha om man har spreng. Litt tøy i forskjellige str til babyen, på sykehuset hadde de bare str flodhest. Nå kom riktig nok min baby i uke 32, og dermed passa jo ingenting, men andre sa det de også, at str på sykehuset varierte alt fra str 80 til 62 :-) Et par tips fra meg bare
Oi ..! Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Følger opp litt, jeg... Til tross for at jeg selv ikke har termin før 5. feb. (5 uker igjen i dag!). Min venninne fødte den 17.12., på Ullevål. Hun fikk plass på pasienthotellet etter fødselen og har gitt meg følgende tips: Ta med badehåndklær. Håndklærne som finnes der, er i str. 50x70 cm, og det kan kanskje bli litt snaut?
Linda og lille Oskar Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Tusen takk for tips:) har termin 21. januar, så skal begynne på bagen i morgen:) fikk gavekort på bodyshop til jul, så da kan jeg invistere i en scrub og krem:)
propella Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Tips er bra ja! Har termin 21. januar selv, så har tenkt å begynne på bagen i dag. Hvertfall få laget en liten liste over hva vi trenger å handle.
Linda og lille Oskar Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Har ikke peiling på hva jeg skal pakke jeg. klær til meg og hjemreise klær til babyen:)...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Takk for tips:) Jeg har termin 22.jan. Men skal begynne å pakke baggen nå. Jeg skal ha med brystvortekrem denne gangen, vet de anbefaler å bare smøre med morsmelk men det fungerte ikke for mge sist:((
baffy Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Hvis man er typen som lett blir forstoppet (som jeg!) kan noen poser svisker være lurt å ha i bagen. Og epler, et er ofte lite frukt å få på sykehuset. Hvis man revner eller må klippes kan en føner være deilig å ha for å tørke nedentil så det gror raskere. Hadde god bruk for det etter 1.mann. Ellers har min erfaring vært at jeg alltid har hatt med meg for mye klær. Egne t-shirts og en morgenkåpe + slippers/innesko er dog fint å ha. Klær til babyen er ikke nødvendig syns jeg, bortsett fra hjemreiseklær da. På sykehuset er det greit å bruke trøye og teppene som de har der. Husk at alt ikke trenger å være med når du skal føde! Pappaen bor jo hjemme og kan ta med ting til deg etterhvert.
rødhette* Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Men det er lurt å ha med parfymefri body lotion, sånn at babyen kjenner lukten av mamma og ikke lukten av parfyme/body lotion
mayaya Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 Pappaen her i huset skal bo på hotellet sammen med meg han :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå