Gå til innhold

ok hva trenger jeg til barnehagen -når

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 1 år og kan ikke gå eller krabbe enda?

Han drar seg litt fremover da....

tenker på hva han skal ha på seg ute....

dress?

regntøy?

sko? - hvilke sko skal jeg kjøpe til ham???

sikkert plenty mer jeg ville spurt om, så bare skriv det dere måtte føle for :-D det hjelper bare en bekymret mor!

forresten han er jo 1 år... hvilken størrelse bør jeg kjøpe?

skal jeg gå for str 80? eller 86, så han har noe å vokse i?

Har noe regnklær i 86, så da kan jeg jo slippe å kjøpe inn det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På denne siden får man mange tips og råd. Når det gjelder dressen ville jeg snakket med damen i butikken du handler den i. jeg fikk kjempegod hjelp når jeg kjøpte så hun fant ut hvor mye stoff det ble mellom gutten og dressen og klemte her og der. for vår (da 1 år) var 80 riktig str, han svømte i 86. Nå et halvt år etterpå er jeg glad vi valgte den. Passer kjempfint og han kommer seg overalt med den. En dress i den alderen blir ikke slitt i den forstand og er ikke noe problem å selge når den blir for liten heller. Lykke til!!

http://www.mammanett.no/design.php?side=utstyr/barnehageklaer

Skrevet

Jeg hadde gått i butikken og prøvd dresser. Se om dress i str 80 blir kort i beina når han sitter, da hadde jeg gått for 86. Men som hun over sier, er det lett for at de svømmer i de. Du har jo regnklær i str 86, og de er jo lettere å brette opp. Jeg ville kjøpt et sett fleezedress eller strikket et sett jakke/bukse som han kan ha under dress/regnklær. Det bruker poden vår mye. Ha et par ekstra luer og votter. Snakk med barnehagen om sko, for i "vår" barnehage vil de heller ha småsko som de kan ha plastposer over, enn støvler. For støvlene detter så fort av når de kryper/åler på bakken. Barnehagen vil gjerne ha to ekstra sett med klær (vanlige inneklær) i byttekurven, så da må du se hvor mye du trenger å kjøpe inn. Merker det er bruk for mer klær når de er i barnehagen..... Tøfler eller tykke ullsokker er godt å ha.

Og du, ikke bekymre deg for mye. Det går så fint atte. Her begynte posen når han var ca 11 mnd. Storkoser seg:-)

Skrevet

Trur det beste er å spørre i barnehagen der poden skal gå - dei veit kva som trengs, og hjelper gjerne!

Mi jente var 13 mnd då ho begynte i barnehage, og ho hadde nett lært å krabbe. Det var lettere med kle til ho siden det var i august, men eg vil råde deg til å prøve dresser og kjøpe ein dress som passer no (treng jo ikkje vinterdressen i så mange måneder) og kjøpt gode, lette og mjuke sko i gore-tex-materiale eller tilsvarande. Lettere å farte ute med snøresko enn støvler! Det har vertfall vi erfart :) Elles har vi både vinterdress, vårdress, regnkle og fleece/ulldress liggande i barnehagen, så personalet tar på ho det som passer den aktuelle dagen :)

Lykke til med barnehagen - det er så koselig så!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...