Gjest Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 er i uke 34 nå, og føler meg utrolig klar til å føde (men hvem gjør vel ikke det her inne?). har selvsagt ikke 'lyst' før lillegullet er klar til å komme ut selv, men.. hvis hun mot formodning skulle komme i løpet av de neste ukene, ville det da gått helt fint? jeg har ikke vært på UL siden uke 25, så vet ikke hvor stor hun er nødvendigvis. men hun er nok fin. er ikke av dem som har størst mage, for å si det sånn, er førstegangsfødende. noen av dere andre som er/var klar i uke 34?
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Det er jo 6 uker for tidlig,så sannsynligheten for at hun er veldig tynn og ikke klarer å ta til seg føde på egen hånd er stor...Jeg er i uke 38 og er egentlig ikke klar enda Men jeg må vel bare pent bli klar,for nå kommer han snart uansett.... Magestørresle har ingenting å si i forhold til størrelsen på ungen... Jeg har ganske stor mage men har fått estimert ungen til gjennomsnittelig,ei anna ei som og skal ha unge nå har veldig liten mage og ungen hennes ligger på rundt 5,2 kilo.(Hu gruer seg veldig....)
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 det er en ting jeg lurer på ang. de som får barn over 4.5 kg.. er det noe de spiser som gjør det, eller er det bare ungen selv om blir det? noe i kostholdet til moren som gjør det?
otilde *14.05.2009* Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Har generelt forstått det slik at det beste er at barnet får være i magen i alle fall til uke 37. Da er de siste detaljene i utviklingen som regel på plass (f.eks sugemekanismen), og man slipper ofte kuvøse, sondenæring etc. Søsteren min fødte i uke 33, og slet voldsomt bl.a med ammingen. Jenta hennes fikk dessuten kraftig gulsott, og strevde med å komme seg opp i vekt. (De måtte være lenge på sykehuset av andre årsaker også). Når det er sagt er jenta til søsteren min en frisk og rask unge på et år med normal utvikling i dag, men barselsperioden var tyngre enn normalt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Jeg skulle bli satt i gang rett før jeg var 37 uker, pga komplikasjoner. Fikk da beskjed om at ungen var "ferdig", men at jeg måtte være obs på problemer med suging/amming spesielt. Valgte å vente litt til, for å se det an - og slapp heldigvis å føde da.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Ikke der i gården i alle fall... Det har noe med at mannen hennes er ganske stor,og alle barna på farsiden har vært over 4,5 kilo. Så der er det genetisk bare. Han er jo nesten 2 m høy,og har litt mage,så litt unormalt om sønnen hans skulle vært liten... Fælt at de skal arve størrelsen etter pappa som oftest synes jeg Jeg var veldig lita da jeg ble født,men sambo var nærmere 4 kilo,så regner med at junior også er det når han bestemmer seg for å komme ut...
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 ja, det beste er nok å vente. som sagt, så ønsker jeg ikke at noe skal skje før hun er klar for å komme ut. det er liksom for å slippe å være bekymret at jeg spør. :-) tror nok hun blir der ut måneden jeg i allefall! suging/amming har jeg hørt om, og andre komplikasjoner, og det er jo ikke ønskelig hvis det kan unngås.
tuppen og lillemor Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 jeg har født 2 fortidligfødte barn, en i uke 31, han lå i kuvøse i 3 døgn, og vi var på sykehuset 1 mnd. men ammingen var det verre med, det gikk i pumping, og sonde... så fikk jeg gutt nr 2 i uke 36, det var ingen problem alt gikk helt fint, hjem etter 3 dager. og nå venter jeg jenten, og jordmoren sier hun er fornøyd hvis jeg går til uke 34. da er det store sjangser for at det går veldig bra, med både amming og alt sånn.
Tokka Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 Jeg er i uke 34-35, og det har vært snakk om å sette i gang fødselen siden jeg var i uke 32 pga.svangerskapskløe. En lege sa at babyen ville klare seg helt fint om den ble født i uke 32, og hørtes ut som hun var klar for å sette meg igang med en gang, andre leger har sagt at de vil vente så lenge som mulig. På fredag fikk jeg beskjed om at jeg skulle bli lagt inn, og bli satt igang innen 1-2 uker. Dagen etter fikk jeg dra hjem igjen, og en annen lege sa at de vil prøve å vente til jeg er i uke 38. Selv har jeg som mål å holde ut til jeg er i uke 37, men hver dag er en stor utholdenhetsprøve. Jeg vil imidlertid gjøre det jeg kan for babyen. En lege sa at dersom babyen blir født av seg selv rundt uke 34-36 var det sjelden komplikasjoner, men dersom fødselen blir satt i gang i dette tidsrommet er det høyere forekomst av komplikasjoner. Traff ei på sykehuset som hadde ligget inne i mange uker pga. for tidlige rier. Hun fikk dra hjem nå fordi hun var i uke 31-32, og da anså de det ikke lenger som farlig om hun skulle føde.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #10 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Godt å høre at det er flere som begynner å bli utålmodig og nysgjerrig på å møte den lille. Jeg er også i uke 34 og kjenner at jeg begynner å bli veldig klar.Jeg tenker som deg at "junior" gjerne må få den tiden den trenger i magen, men er veldig velkommen ut hvis han/hun er klar! Gruer meg ikke til fødselen, men denne ventinga og det å ikke vite når det hele skal stå til gjør meg litt rastløs. Om vi bare kunne få spå litt i fremtiden... Lykke til med ventetiden. Håper den lille får godgjøre seg i noen uker til, og at den kommer sterk og frisk til verden. Hilsen førstegangs med livlig mage
<3MammaMia<3 Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 Jeg er like langt på vei som deg dealiten,har termin 19 februar jeg da=) Jeg også gleder meg veldig til å møte den lille,og tenker på fødselen hver eneste dag. Kan nesten ikke vente til tiden nermer seg. Føler meg veldig klar for fødselen nå=) Jeg vil ha baby`n min nå,selv om jeg vet at det er bedre at den er i magen en stund til=) Vi får bare vente en stund til...=)
mayaya Skrevet 1. januar 2007 #12 Skrevet 1. januar 2007 Dersom den kommer av seg selv, takler den nok bedre å komme tidligere, enn om det settes i gang.. Ellers er 3 uker før innenfor normalen, men det er jo 2 uker over også.. ;-) De kommer når de vil, da! Og jeg har 82 dager igjen.. Puh!
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 1. januar 2007 #13 Skrevet 1. januar 2007 joda vært klar en go stund nå..er i uke 38 nå og gleder meg som bare det til hun kommer ut,skulle ønske tia kunne gå litt fortere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå