Gå til innhold

Du må slutte med det der! Hun blir bortskjemt...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne legger seg alltid opp i det at jeg gir kveldsmåltidet på sengen til jenta mi på 4 mnd. Og så legger jeg henne i kurven når hun er mett. I går sa hun at jeg måtte slutte med det der for hun blir jo bortskjemt. Mente jeg skulle gi henne mat i stuen og så bare hive henne til sengs. Hvis hun gråter da så får hun bare gråte!!!!!

Nei alvorlig talt! Grunnen til at jeg gir henne mat i sengen min i mørket er at da sjønner hun at nå skal hun fylle opp magen for kvelden. I stuen står tv alltid på å hun får ikke ro. Så da spiser hun mindre.

Syns dette er en kjempe bra rutine som fungerer for oss og mange andre. Sover da til i 5 - 6 tiden før hun da trenger påfyll. Og det er ikke ille i det hele tatt syns jeg.

Irriterendes at hun hele tiden skal legge seg opp i det. Selv har hun 3 unger som alle har vært flaskebarn. Og de har alltid fått mat i stuen for så å ha blitt kastet i seng.

Ble bare litt irritert...........

Skrevet

Det skjønner jeg du blir =)

Du får bare gi grei beskjed på at du gjør ting på DIN måte eller bare lukke ørene for henne....... :)

Jeg pleier å svare på slike ting: "jaja... DU om det...." =)

Skrevet

Sikker velmenende ment, men jeg forstår veldig godt frustrasjonen! Gjør slik som føles riktig for deg! Det er det eneste riktige, for selv om hun har mange barn kjenner hun ikke ditt barn slik du gjør!

Skrevet

Alle skal blande seg. Høres ut som du har en fin rutine.

Skrevet

Da hadde jeg svart at -da er det i hvertfall jeg, og ikke du, som blir sittende med bortskjemt unge!

Pappa og stemoren min maste fælt på det at jeg hele tiden tok opp gullet da hun skrek. Var da ett par mnd. Mente vi aldri kom til å få rutine på legginga. Jeg sa at jeg gjør det som føles naturlig og jeg vil ha en trygg unge som stoler på at vi kommer da hun sier ifra. Da svarte de at - ja bare vent du! hehe

Gullet mitt sovner av seg selv hver kveld rundt 19.00. hun er nå snart 6 mnd. Så barn er forsjellige og vi foreldre skal gjøre det som føles riktig for oss.

Vi gir og kveldsmåltidet på senga i mørket før hun legger seg. Da roer hun seg så fint for natten.

Hører og med til historien at min stebror gråt seg i søvn fra de kom hjem fra sykehuset. Han ble lagt kl 19 og ikke tatt opp før han skulle ha mat på natta. Og de hadde ALDRI problemer med å legge han da han hadde blitt kjent med rutinen.

De ble derimot stille da jeg spurte om de hadde fått en forklaring på hvorfor han var sengevæter i 10 år...

Skrevet

jeg skjønner kjempe godt at du reagerer på det.. jeg har også fått høre mye om hva jeg burde gjøre osv... nå er datteren min snart 8 mnd og jeg ammer henne fremdeles i søvn hver kveld... jeg ser jo det nå at det hadde nok vært veldig lurt å bare lagt henne i sengen sin for å sovne selv helt fra begynnelsen av.. men der og da så var ikke det riktig for meg...

Skrevet

syntes det høres smart og gi hun mat ett annet sted. jenta her får flaske. men har vi folk går jeg på rommet hennes og gir hun så hun får slappet av di siste minuttene. og få flaske i fred.

blir irritert på folk som har noe og si. alle gjør ting på sin måte liksom!

Skrevet

det er så mange som skal bry seg om alt mulig hele tida.. jeg gjør det samme som deg. gir det siste måltidet i senga, for da skjønner hun at det er natta...

Skrevet

Skjønner du er provosert, men tror nok ikke akkurat hun mener du skal "kaste" jenta di til sengs da... Kan du ikke på en rolig måte å si at sånn gjør dere det og da må hun bare respektere det.

Skrevet

Teodor får alltid en frokostflaske på sengen han, og hvis han trenger litt påfyll etter kveldsgrøten, så koser vi oss på sengen :) Da er det rolig og han vet at nå skal vi sove :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...