Stor gutt! Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Har noen prøvd garn fra Nille, Bogerud eller Sparkjøp? Har sett at de har mye billig garn som jeg har lyst til å prøve å tove med
lifa og Eline Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Har kjøpt Vestlandsgarn som jeg har brukt til sokker/tøffler og en lue som er tovet.K Kjøpes på Bogerud, der opplyses det (på Lørenskog storsenter i hvert fall) at garnet IKKE egner seg til toving. De tingene jeg har tovet har jeg oppskrifter på og der er det Vestlandsgarnet som er brukt. Tror de har garnet på Sparkjøp også.
Gjest mphs Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har brukt garnet fra Sparkjøp. Har strikket luer og sokker/tøfler.
Stor gutt! Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2007 Takk! Cortina eller Ullteppegarn fra Sparkjøp?
camilla^ Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Garn fra Europris egner seg også bra til toving. Husker ikke hva det heter nå desverre. Men er de som er 100% ull og ikke er super wash (alt som er det, uansett hva slags merker er ugnet har vi funnet ut. ) Husflidens ullgarn er også bra. Dette er tynt ullgarn, virker ganske stivt før man tover det, men så deilig det er etterpå. Småtassene her er veldig glade i det. Siden jeg har så stor tolmodighet når det kommer til strikking holder jeg meg til det tykke fra europris. Da går det kjapt å bli ferdig. Men har en mor som har litt strikkedilla kan en si...
Stor gutt! Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2007 Hvordan bytter jeg mellom ulike typer garn? Tenker på hvordan jeg klarer å strikke/tove i samme størrelser i ulike garntyper. Strikke og tove prøvelapper og så "regne" om til hele sokker eller votter?
HanseMo Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Jeg brukte Østerdalsgarn fra Nille til mine julepresanger. Lagde ca 20 tovavotter og de ble veldig fine. Her har du også utrolig mange flotte farger å velge i. Absolutt å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå