Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tenkt å bruke tøybleier eller har brukt det til deres andre barn, hvorfor vil dere det? er det pga allergier og sånt eller?

Bare lurer, siden jeg ser det er noen som ønsker å bruke dette... Jeg ser for meg så mye ekstra jobb... Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visstnok ikke så mye mer ekstrajobb. De brukte bleiene legges i en boks med eddikvann og så slenger man på en vask ett par ganger i uka. Argumenter for å bruke det er at noe n mener man sparer penger på det, sparer miljøet, og noen barn får mindre hudplager av tøybleier. Jeg vurderte det selv, ekstraarbeidet hadde jeg fint taklet, men det er litt usikkert om det faktisk sparer miljøet, penger og huden. I tillegg så var ikke samboer særlig hypp på det. Men han ser vel for seg gassklut med plastsnipper.

Skrevet

Hørte noe om at bleiene fra et bleiebarn med papirbleier lager ett tonn søppel, og at papirbleier er vanskelig håndterbart søppel fordi det både er organisk og plast og vått og alt mulig. Mange kommuner som sponser folk med penger for å bruke tøybleier for å slippe unna bleiesøppelet.

Dessuten tror jeg at det kan bli ganske mye billigere i det lange løp enn med papirbleier, men det kommer sikkert litt an på hva slags bleier man bruker. Jeg tror at for huden så er det sånn at hvis man bruker plastbukser utenpå, er det ikke bedre enn vanlige bleier, men med ullbukser puster det bra og mange slipper unna utslett og sånn. Men hvis ungen viser seg å være overfølsom mot ull, er man jo like langt...

Jeg har ikke prøvd noen av delene sjøl, siden dette er første graviditeten min, men har prøvd å finne informasjon rundt omkring, og vi har landa på å prøve tøybleier og se - men at det ikke er noen skam å snu hvis det blir for mye styr.

Skrevet

Takk for svar... ja, man sparer nok noen kroner, det brude jeg tenkt... he he.. Det er kanskje ikke så mye styr... jeg har aldri prøvd det... men har tenkt at det blir for mye mas for min del... Men det er kanskje ikke så dumt... Men jeg tror jeg holder meg til engangsbleiene.. blir jo to bleieunger her en god stund til... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...