Gå til innhold

sopp på puppen?? bratsj???


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

såg at du hadde fått sopp på puppen, hvordan merket du det? huff, jeg har så VONDT etter jeg har ammet jeg....... har hatt et sår på den ene brystvorta i en evighet nå, det vil ikke gro....... og jeg har også gått ppå antibiotika pga brystbetennelse- kan man få sopp av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er nettopp det du lett kan !!

Antibiotika gir veldig lett sopp, fordi det "fucker" med bakteriebalansen i kroppen (mange jenter får for eks sopp nedentil av antibiotikakurer mot halsbetennelse og Uvi)

Sopp kjennetegnes ved en stikkende smerte inne i brystet, under amming og etter amming.

(jeg betegner det som en syl eller skrutrekker inne i puppen)

Brystvorten kan også se litt blank ut (ikke hos meg)

Baby har av og til et hvitt belegg i munnen og skal som regel også behandles (dråper til baby og krem til deg)

Du må til lege for å få medisin, da den er reseptbelagt.

Skal visst gi seg etter rundt en uke, men tror jeg hadde det ganske lenge før jeg fikk behandling, trodde bare vortene var såre inntil jeg snakket med en jordmor/helsesøster i familien i jula.

Jeg har brukt medisinen siden fredag, det er fortsatt like vondt her.

 

Lykke til !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er kjempevondt spes etter amming her- jeg trodde først det skulle være sånn jeg, at puppen fylte seg opp ogjen ;) men har nå skjønt at det ikke kan være mulig at det skal være så vondt........ men ingenting i munnen til lillegutt da....

skal til helsesøster på torsdag, får høre m henne, eller hvis det blir verre så ringer jeg før.......

 

lykke til du også, håper det gir seg fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...