Gå til innhold

Stokke-vognen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har/har hatt den? Er den bra? Vi vurderer å kjøpe den, men vil være helt sikre på at den vil passe våre behov siden den er såpass dyr. Jeg har prøvd den i butikken, og den kjennes fantastisk ut å trille. Det beste av alt er at barnet får sitte så høyt opp, det er en av hovedgrunnene til at vi ønsker oss denne vogna.

Men så er det noen få ting som er litt dumt (tror jeg); gummihjul (ikke luftdekk), ikke noe særlig fjæring i resten av vogna heller såvidt jeg har registrert (lite heldig på humpete grusvei?)..

Er dette en vogn som helst egner seg til bybruk? Jeg bor i by, og sånn sett tror jeg den passer, men til lange turer bør jeg kanskje bruke vanlig sportsvogn?

Ønsker å høre om erfaringer for og imot :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den egner seg vel helst til bybruk, i en by med få fortauskanter og brostein. Den er nok ypperlig på kjøpesenter og på veier med fast og rett underlag. Men noen skogstivogn eller på brosteiner i Bergen er nok ikke dette det perfekte valg av vogn.

Skrevet

Og for de som setter "design" foran barnets komfor og som skiter penger... Den verken er eller seg behagelig ut for barnet... Stygg er den også!

Skrevet

jeg skiter ikke penger, og er ikke spesielt opptatt av design, men takk for din saklige kommentar "pike 25 -" :-)

Skrevet

Har ikke prøvd den ute selv, men har sett dem i bruk. Så lenge babyen ligger i bag er den nok grei nok, men med sportsvogndelen synes jeg den ser rett og slett rar ut. Bitteliten sittedel, og på en unge på 1 år med utedres og det hele blir det veeldig trangt. I tillegg er det nesten ikke kalesje, så ungene blir litt utsatt for vær og vind. Hvor stabil den er, vet jeg ikke - men med så høyt tyngdepunkt og en stor unge som ikke sitter i ro ser jeg for meg at den kan velte ja.

Skrevet

Jeg har prøvd den i en uke og ville aldri kjøpt den selv.. Den har ikke fjæring, du kan ikke bruke pose i den (pga stangen som går "gjennom" sittedelen), bøylen foran er alt for høy, styret kan ikke stilles veldig høyt, kan ikke bruke bilsete på den og mest av alt - den er SKIKKELIG plæstikk å trille..!

Skrevet

Den er faktisk ikke mye dyrere enn Simo og Brio..! Du må jo ut med rundt 7000 for vogn med bag der også..! Men at den er stygg og lite komfortabel kan jeg være enig i..! Men et stort pluss at barnet kommer så høyt opp da :-)

Skrevet

Så du ikke testen av den da, Paula? Der har den fått 1 i score i både sitte, ligge og sove komfor... Jeg synes nå det er sakelig jeg da men...

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte stokke vognen aller først til barn nr 1. HUn stor trivdes i vogna fra dag 1. Vi hadde ikke dypvogn delen, men brukte pose vinterstid og det funket bra. Vogna er super til bytur både pga høyde da du kan bruke den til kafe. Barnet sitter på høyde med deg eller ligger litt skrått på høyde med deg( avhengig av stilling du har seteskåla i) Den er smal så den går fint mellom alle reoler og trange butikker. den er lettkjørt og super på buss. Kan være litt teit i dyp snø, på grunn av hjulene,

Med nr 2 tenkte jeg å kjøpe dypvogndelen, men siden mitt barn var stort droppet jeg det. Dypvogn delen er ikke særlig lang ca 70 cm og de vokser fort ut av den (Bugabooen er samme str) Så da kjøpte vi en vanlig stor bagvogn. Jeg har brukt den men favoritten til minsten er stokkevogna for han får med seg alt,jeg får god kontakt med småen og han sover godt i vogna, og ejg har brukt den fra dag 1. Bagvognen bruker jeg som sovevogn hjemme, men stokke er suverent favoritt her... jeg skal nå ha en søskenvogn til min 20 mnd og 4 mnd gamle barn og tror jeg kjøper Jane sin tvillingvogn for den minner litt om stokkevogna. Hadde de hatt stokke til tvilling hadde jeg kjøpt den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...