Hoppetussa Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Jeg bruker stort sett engangsinnlegg, fordi jeg lekker så fælt. Det er ikke morsomt å gå rundt med to våte ringer på genseren. Jeg skulle egentlig ønske at jeg kunne bruke ullinnlegg i stedet, for de innleggene har en tendens til å klistre seg til brystvorta. har prøvd å legge dobbelt uten resultat... Regner ikke med at det er noe annet å gjøre, men spør allikevel her om noen har tips.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 min erfaring er at natusan sine engangsinnlegg klistrer seg i brystvorta. særlig i starten med amming syntes jeg det var et problem. derfor fikk jeg tips om å bruke coop sine engangs-ammeinnlegg. de klistrer seg ikke fast:) har også tipset andre om dette, og de har hatt samme erfaring!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 evt ha ullinnlegg rett på puppen, så et enganginnlegg utpå der igjen?hvis du har prøvd det?
Blomman Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Anbefaler lana ullinnlegg - de er tjukke og gode - og lekker det gjennom de legger du engangs utenpå- ellers er medela engangs sine gode - natusan er håpløse
Murmeline Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Jeg sverger til Chicco sine!!! Fåes på apotek, og har plast-sperrelag ytterst, så blir ALDRI flekker på genser;) Og ull utenpå selvfølgelig. Er alltid tørr på puppene, og varm utenpå der igjen, så har aldri hatt brystbetennelse. Kjekt å ha ull ytterst pga bakterier/mulig brystbetennelse.
Blomman Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 ubehandlede ullinnlegg blir det ikke baktreier i (men sopp kn det bli da ;-( ) - fordi er selvrensende ;-) men ullinnlegg som er superwashbehandlet grr baktereier godt i om en ikke skifter de ofte nok
Murmeline Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Aha, visste det var noe... Er nok sopp jeg tenkte på ja;) Synes det er tryggere med tørre engangs innerst. Hvilke er superwashbehandlet da? Husker ikke å ha lest det på mine..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Hvis de kan vaskes i maskin er det ofte supervashbehandlet. Ull-Rik f. eks er det. Jeg lakk veldig, og brukte avent engangsinnlegg innerst og ull utenpå. Neste gang skal jeg bruke bomullskluter med ull utenpå. Dersom du lanolinbehandler f. eks. Lana blir de også tettere. Lanolinkur får du på en del heleskostbutikker eller butikker som selger tøybleieutstyr. På nett har du. f. eks. www.nostebarn.no Man kan også strikke ammeinnlegg i ull selv av enten lanolingarn eller vanlig garn som man lanolinbehandler (ikke superwashgarn). Eller hekle om man heller vil det... For å sterilisere ullinnlegg med tanke på sopp/bakterier kan man legge de i en kjele med kaldt vann, koke opp og la koke i noen minutter og så sette det til avkjøling til det er helt kaldt UTEN Å BEVEGE I VANNET I DET HELE TATT. Da tover de ikke, men blir bakterie- og soppfrie
ChaChi Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 jeg sliter også litt med det der til tider.. var på kontroll på ammepoliklinikken når tuppa var 1 uke eller så for vektkontroll, og fikk da et tips som har funket topp for meg:) Jeg bruker ullinnlegg ytterst for og holde varmen, og engangskompress innerst. Kompressene får du kjøpt på apoteket, og de koster vel 10 kr for 100 stk. siden de ikke koster så mye så gjør det jo ikke noe om en skifter ofte, og da er det lettere å unngå sopp. de fester seg ikke til brystvorten heller om du sørger for at de er tørre før du dekker til.(jeg tørker bare av med en klut eller lufttørker om jeg er litt sår) Jeg bruker de som er 5x5 cm, men de finnes i flere størrelser også. Funker ypperlig for meg vertfall:)
Hoppetussa Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2007 Fantastisk godt tips! Det har jeg lyst til å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå