Gå til innhold

UKE 1


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag 1. januar

 

Årets første treningsøkt er tilbakelagt. Ikke verst på årets første dag!

 

Det ble en tidlig start, men en DÅRLIG start! Jeg fikk vondt i kneet og måtte gå på slutten. Det er så kjedelig, siden jeg kjente meg i så god form ellers, og hadde lyst til å løpe skikkelig på. Nå må jeg komme meg ut på hyppige, korte turer for å få kneet "i form".

 

Jogging/ gange 45 min.

Styrketrening 10 min. (situps, armhevinger, ryggøvelse)

Uttøying 10 min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært foringsautomaten, Jeg har desverre ikke komt i gang, men i morgen da er jeg i full sving på trimmingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en oppsummering av det jeg har gjort mandag til onsdag...

 

Mandag:

To trilleturer med rask gange, 3 km x 2

Styrketrening 10 minutter etter den ene trilleturen

 

Tirsdag:

To trilleturer rask gange 3kmx2

Styrketrening 30 min på helsesenteret. Tok med babyen, hun leika og så på meg. Bor på et lite sted, og dro på dagtid da det kun var et par eldre menn som ikke hadde noe i mot at jeg dempet musikken litt.

 

Onsdag:

En trilletur rask gange 6 km(snuppa ville ikke sove)

NB! klokka er bare 8:15, men rekker ikke mer i dag, travel seinere i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen, koz!

 

WOW, Hoppetussa! Trillet 6km allerede i dag? Det var sprekt.

 

Har tenkt å komme meg ut på en mini-joggetur i kveld. Men jeg har blitt bittelitt forkjølet (noe jeg nesten aldri er), så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg beg:

 

Rask gange med vogn 40min

Øvelser styke: 15min

uttøying: 5min

 

Inmari godt og kjenne at en har gjort noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det en liten joggetur i kveld, ja! Denne treningsdagboka hjelper! Jeg måtte jo komme meg ut, for jeg hadde skrevet her at jeg skulle! :-)

 

Tok dessuten noen øvelser på gulvet tidligere i dag.

 

 

Husmortrim:

Styrketrening: 10 min (mage, rygg)

 

Jogging: 30 min. (Sammen med hunden). Veldig rolig.

Uttøying: 10 min.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, hjelper når en har noe å bevise overfor andre!

 

Jeg vil forresten bare komme med en tilleggsopplysning om at jeg ENDELIG kommer inn i de gamle buksene! Har gått ned 22 av de 25 kiloene jeg la på meg, så nå er muskelstyrken mer et problem enn vekta!

 

Torsdag(regner ikke med å få gjort noe mer i dag heller):

Rask gange 3 km(samme runden hver dag... :S)

Husmortrim - styrke mage/rumpe/lår 15 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært hoppetussa:)

 

I dag har jeg:

 

rask gange med vogn 30min

+ skal på 1 time mrl i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skulle jeg egentlig ikke jogge. Jeg skulle ta sol, mens så tenkte jeg at det er dumt å kjøre bil bare for det. :-) Jeg har brukt å jogge dit, 5 km, men så er det dette kneet mitt da... Det jeg gjorde, var å GÅ de 5 km dit, og så jogga jeg tilbake. Det gikk bra. Sprang med bitte små skritt. Kjedelig, men bedre enn ingenting.

 

Gange: 50 min.

Jogging: 30 min. Rolig.

 

Med dette har jeg på 4 dager trent mer enn det jeg har gjort per måned i høst!

 

Jeg synes forresten dere andre er kjempeflinke til å gå tur med vogn. Den vanen har jeg ikke kommet inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje en baby som sovner av seg selv i senga du da?? :P Har kjempeproblemer med å få henne til å sove av seg selv på dagtid, så trilling er blitt løsningen her. Er ikke særlig for skrikekuren.

 

Imponert over dere begge, Foringsautomaten og Kozegutt! Jeg føler at jeg stort sett bare har trent av nødvendighet(trilling) - dere har jo gjort mer effektivt arbeid!

 

Når trener dere på kveldstid? Etter dere har lagt babyen? Eller passer pappan babyen?

 

Fredag:

Daglig morgentur - rask gange 3 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med å få ham til å sovne av seg selv på dagtid. Han må trilles i søvn, men det holder gjerne å gå bare til postkassa og tilbake. De siste par dagene ser det ut til at han har begynt å endre litt væremåte - at han kan sovne uavhengig av om jeg triller ham. Håper det!

 

I kveld har jeg SVØMT! Dette vil jo ingen ende ta! Jeg håper ikke at jeg skremmer dere andre her. Jeg trener ikke så mye hele tida!!! Jeg har bare kommet inn i en god stim på nyåret. :-)

(Det var forresten ei venninne som fikk meg med, så det var ikke på eget inititativ jeg dro i svømmehallen).

 

 

Svømming: 30 min. (1000 m).

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan alle skrive her??

 

Skriver jeg og da :o)

 

Mandag, onsdag og fredag trener jeg 40 min rask gange + 50 min styrke :o)

Tirsdag,torsdag og lørdah trener jeg en og en halvtime spinning.

Noen av styrkedagene føyer jeg til en time yoga/pilates/fight/kickboxing :o)

 

Hadde en litt dårlig uke forige uke....barna ble syke så fikk ikke trent spinning i d hele....bare styrken som ble gjordt... Men nå er de friske så i morgen er det på en ny uke med hardtrening ;o)

 

Jeg har født 3 barn på 4 år og har dermed litt mye å gå ned og mye å stramme inn....hehe.

Slik var jeg før 1. fødsel: 173 høy 68kg

Dette er meg etter 3. fødsel: 173 høy 98 kg

 

Skal ned 20-30 kg på 3 mnder nå...så jeg STÅR på med trening og kosthold! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inzaidaz!

Vi andre har presentert oss i tråden "Treningsdagbok", og der kan du lese hvordan vi har tenkt å legge det opp. :-)

Nå er vi 5 stykker som har meldt sin interesse. Det er søndag, og det er tid for å skrive inn treningsdagboka fra hele uka inn i den andre tråden!

 

Jeg skulle egentlig ikke trimme i kveld. Eller jo, jeg skulle egentlig trimme, men så ble jeg så lat at jeg ombestemte meg. Men etter at jeg så hvor du inzaidaz tenkte å legge lista di, så måtte jeg komme meg ut en tur likevel! :-D Så nå kan jeg takke treningsdagboka for nok en joggetur!

 

Jogging: 30 min. Rolig.

Uttøying: 5 min.

Styrketrening: 10 min. (mage, rygg, armer).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Foringsautomaten! Må si jeg er imponert! Blir ikke skremt, nei, du virker bare motiverende på meg i hvert fall!

 

Mandag:

To trilleturer med rask gange, 3 km x 2

Styrketrening 10 minutter etter den ene trilleturen

 

Tirsdag:

To trilleturer rask gange 3kmx2

Styrketrening 30 min på helsesenteret. Tok med babyen, hun leika og så på meg. Bor på et lite sted, og dro på dagtid da det kun var et par eldre menn som ikke hadde noe i mot at jeg dempet musikken litt.

 

Onsdag:

En trilletur rask gange 6 km(snuppa ville ikke sove)

 

Torsdag(regner ikke med å få gjort noe mer i dag heller):

Rask gange 3 km(samme runden hver dag... :S)

Husmortrim - styrke mage/rumpe/lår 15 min

 

Fredag:

Rask gange 6 km

 

Lørdag:

Rask gange 3 km

 

Søndag:

Trilletur med ett punktert dekk(måtte ut, snuppa klarte ikke sove i egen seng) – 3 km x 2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så bra at jeg motiverer deg!

 

Jeg er imponert over all trillingen din! Du får jo mye frisk luft også. Det får jeg litt for lite av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du følger opp Foringsautomaten, tusen takk! Det trengs siden vekten min viste akkurat det samme denne uken:(...

jeg har trent litt på Elixia i alle fall, en dag med kondisjon på ergometersykkel og en dag med styketreningsprogram. Ellers gikk jeg bare en tur.. Veldig dårlig, skam skam.. Denne uken blir forhåpentligvis bedre!

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...