Gå til innhold

Arwen, adina, marikken, melina eller adelina?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke vi er helt på nett når det gjelder navn, men Adina er fint og Marikken er koselig. Arwen er det jeg liker minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen er helt latterlig å kalle en norsk jente for, da har du sett for mye på Ringenes herre. De eneste som jeg synes er grei nok er Marikken som kan være litt søtt også Adina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg å spørre om hvordan man egentlig uttaler "Arwen"?

Adin betyr "èn" på russisk så klarer ikke å forholde med til Adina. Synes kanskje Marikken er finest av disse, Melina og Adelina blir litt for klissete etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adina valgte vi! Vi har fått opplyst at det står for slank. Engelsk: Slender and delicate. Vakkert navn til vakker jente! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Ingen av dem, unntatt kanskje Marikken. Melina høres ut som en stjerne i litt useriøs film, dessverre... Kjenner ei som heter Adelita, er det aktuelt? Eller Adeleide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt Arwen. Synes det er kjempefint. Tenkte faktisk ikke på ringenes herre før jeg ble spurt om det er derfra jeg har det.. og det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen var IKKE noe navn før Ringenes herre! Så uansett hva du måtte mene,er det derfra det kommer. Navnet er konstruert av Tolkien, slik som det alviske språket. I norge ble dette et lovlig navn ETTER at FILMENE (ikke bøkene) kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...