Gå til innhold

Såre brystvorter


Stella:O)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jenten min for 10 dager siden, og sliter fremdeles med såre brystvorter. Spesielt på den ene. Har brukt brystskjold i ca en uke uten at det har blitt bedre. Har ganske små brystvorter, men jenten suger godt. Har prøvd det meste føler jeg. Lar de lufttørke og prøvd å smøre de med brystvortekrem. Men det ser ikke ut som om dette skal gi seg.

 

 

HJEEEELP, har dere noen råd? Blir det noen gang bra igjen. Ammingen blir liksom litt mer stress føler jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig ut som sånn jeg har det også. Jenta mi er nå 19 dager og jeg sliter fortsatt med sår brystvorte på det ene brystet. Det har blitt litt bedre i det siste, og jeg passer på å smøre med brystvortekrem og alltid være ren på hendene før amming. Jeg har tittet litt på nettet for råd, men det ser ut til at man bare må la det gå sin gang og passe på at brystet blir tømt skikkelig. Jeg satser på at det går over om en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too - men jeg har også veldig vondt ETTER å ha ammet og syntes ikke vorten så så veldig sår ut, tok en tur til legen og viste seg jeg har fått sopp på brystet (som resultat av en antibiotikakur jeg har fått mot brystbetennelse)

Har nå fått medisin, krem til meg og dråper til veslingen - men det tar tid før det gir seg og imellomtiden er det kjempevondt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var litt sår på sykehuset men det gikk fort over da jeg byttet ammestilling. La han i tvilling stilling, du lært kanskje den på sykehuset? Da gikk sårheten over og nå kan jeg amme slik jeg vil uten å bli sår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt sår på den ene puppen de første 3 ukene, men bytta stilling (amma feil..) og det ga seg!

nå tar han puppen uten at jeg "styrer" den mot han :)

de lærer fort!! hehe

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...