Gå til innhold

Treningsdagbok


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyst til å skrive treningsdagbok sammen med meg i år 2007? Jeg tror at det kan være motiverende! Skrive opp hva vi gjør av trening, og litt kommentarer til hva vi får ut av treningen, framgang osv. Og så kan vi kanskje backe hverandre opp litt.

 

Jeg vet ikke helt hvordan vi bør strukturere treningsdagboka, om vi skal skrive en gang i uka, skrive hver gang vi trener, eller... Forslag?

 

Vi kan kanskje begynne med å presentere oss selv, med vår treningserfaring og nåværende form?

 

Jeg er 32 år, og fødte for 6 måneder siden. Jeg har trimmet lite etter det. Vi har pusset opp hus, og jeg har hatt lite overskudd og tid til trim. Men jeg var i veldig god form da jeg ble gravid. Sprang 3000 m på 12.40 like før jeg oppdaget at jeg var gravid. målet (på sikt!) er å komme under 13 minutter igjen. Er mest glad i jogging, men bruker også å ha litt styrketrening, roing og spinning.

Trimmet greit de første 3-4 månedene av svangerskapet, men så dabbet det av. Jeg har alltid trent/ trimmet, og var veldig aktiv i idrett da jeg var yngre, så jeg er avhengig av å være i god form. Nå skal jeg begynne å trimme igjen, og da skal jeg begynne med jogging og litt styrketrening. Må prøve å ikke begynne for hardt, for jeg har knær som kan slå seg litt vrange av og til.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt litt... og tror at det kan være veldig lurt å skrive inn for hver gang en har trent. Da glemmer en det ikke, og så er det sikkert motiverende å gå nydusjet og fornøyd inn på dib og skrive ned det en har gjort!

Vi kan jo i tillegg ha en fast dag i uka der alle summerer opp hva de har gjort. Det blir sikkert litt konkurranse ut av det, men gjør det noe? Det viktigste er selvsagt å konkurrere mot seg selv og sine mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir jeg gjerne med på! Jeg foreslår at vi oppsummerer på søndag eller mandag hva vi har gjort den siste uka!

 

Bør vel kanskje begrense antall innlegg i hver tråd også, men det er ikke akkurat så veldig stor pågang her akkurat nå! :-)

 

For å introdusere meg selv; Jeg er 25 år, alltid vært glad i å holde meg i form. Har vært aerobicinstruktør og skjønner egentig ikke hvorfor jeg slutta som det:-)(flytting og mangel på tid, men ingen gode unnskyldninger). I svangerskapet trimmet jeg helt fram til dagen jeg fikk veer, var faktisk ute og gikk 5 kilometeren i skauen hver dag fram til dagen jeg fikk veer. Triller 1-2 turer hver dag uansett hver, rask gange. Kunne nok ha forbedret kondisen, men det som krever strakstiltak er muskelstyrken min, som jeg så og si ikke trente i de 5 siste månedene av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Dette vil jeg også gjerne være med på.¨Får litt bedre motivasjon når trimmen skal dokumenteres:)

 

Jeg er da 21år har en sønn på 6,5mnd. Jeg har i grunn alltid vært aktiv men har dabbet litt( eller mye) av de siste mnd. Har vært spinn/pump instruktør men sluttet med det men går på spinning en gang i uken for og opprettholde litt trimming. Har i grunn vært flink til og gå på tur etter at lillegutt kom men det er bare i perioder,men nå satser jeg på full trimmings fremover jenter:)

 

Er med på den med og oppsumere sønd eller mand.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da sier vi det sånn at vi skriver treningsdagbok for hele uka på søndager.

Jeg trekker tilbake det med at vi bør skrive inn for hver treningsøkt her, men har et annet forslag: Vi kan i stedet lage en tråd for hver uke, der vi kan skrive for hver økt hvis vi vil.

 

Altså: Denne tråden er en oppsummeringstråd, der vi skriver inn treningen vi har gjort siste uka. Det skjer på søndager.

Hver mandag kan vi lage en uke-tråd, der vi kan komme med mer impulisve nedskrivninger. :-)

Det er mandag i dag, så da lager jeg en "UKE 1"-tråd. Så kan vi se hvem som gjennomfører den første treningsøkta!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et supert tiltak! Jeg rekker opp begge hender og vil være med! Om 3 uker skal jeg sprade på strendene i Dubai, foreløpig er kroppen i stusselig forfatning.. Litt om meg: Jeg er 28 år, har ei nydelig jente på 4,5 mnd og bor i Oslo. Jeg trimmet fint lite i svangerskapet pga veldig mye kynnere og en stressende jobb. Jeg trente mye tidligere, spesielt spinning og aerobic og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til å komme i bedre form! Jeg har et medlemskap på Elixia som begynner igjen i morgen, da har jeg planer om å være på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen skal dere være!

 

Da er vi foreløpig 4 medlemmer: kozegutt06, LilleMalin, Hoppetussa og Foringsautomaten.

 

Hvis flere vil være med, er det bare å henge seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 1:

 

Mandag:

Jogging/ gange 45 min.

Styrketrening 10 min. (situps, armhevinger, ryggøvelse)

Uttøying 10 min.

 

Onsdag:

Styrketrening: 10 min (mage, rygg)

 

Jogging: 30 min. (Sammen med hunden). Veldig rolig.

Uttøying: 10 min.

 

Torsdag:

Gange: 50 min.

Jogging: 30 min. Rolig.

 

Fredag:

Svømming: 30 min. (1000 m).

 

Søndag:

Jogging: 30 min. Rolig.

Uttøying: 5 min.

Styrketrening: 10 min. (mage, rygg, armer).

 

 

SUM: 3.15 t.

 

Antall økter: 5

Kondisjon: 2.45 t.

Styrke: 0.30 t.

 

Form: Kneet "murrer" og er veldig upålitelig. Ellers føles formen god. Antydninger til at jeg kjenner det litt i bekkenet av og til når jeg jogger. Da jeg svømte kjente jeg litt da jeg sparket skikkelig ifra på brystsvømming. Magemusklene er nok ikke så gode, og jeg bør trene magen framover.

Mål: Bedre magemuskler og at kneet skal bli mer pålitelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Foringsautomaten! Må si jeg er imponert! Blir ikke skremt, nei, du virker bare motiverende på meg i hvert fall!

 

Mandag:

To trilleturer med rask gange, 3 km x 2

Styrketrening 10 minutter etter den ene trilleturen

 

Tirsdag:

To trilleturer rask gange 3kmx2

Styrketrening 30 min på helsesenteret. Tok med babyen, hun leika og så på meg. Bor på et lite sted, og dro på dagtid da det kun var et par eldre menn som ikke hadde noe i mot at jeg dempet musikken litt.

 

Onsdag:

En trilletur rask gange 6 km(snuppa ville ikke sove)

 

Torsdag(regner ikke med å få gjort noe mer i dag heller):

Rask gange 3 km(samme runden hver dag... :S)

Husmortrim - styrke mage/rumpe/lår 15 min

 

Fredag:

Rask gange 6 km

 

Lørdag:

Rask gange 3 km

 

Søndag:

Trilletur med ett punktert dekk(måtte ut, snuppa klarte ikke sove i egen seng) – 3 km x 2

 

La inn feil, så jeg nå.

 

Jeg har kommet inn i buksene mine fra før fødsel. Skal få trent mer styrke, trilleturene er jeg jo så vant til at de er mer en vane enn mosjon - og dessuten en nødvendighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2:

 

Onsdag:

Jogging 30 min.

Styrketrening 5 min.

Uttøying: 10 min.

 

Fredag:

Jogging 35 min.

Styrketrening 5 min.

Uttøying 10 min.

 

Hadde som mål at kneet skulle trenes forsiktig opp, og at magemusklene skulle styrkes. Har jogget bare to tuer, og det er litt for dårlig. Men kneet kjennes bedre. Har tatt situps nesten hver dag, så der får jeg bestått.

Samme mål neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på etterskudd nå, men...

 

Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag:

3 x 3 km trilletur daglig

noen situps hver dag, variert mellom 20-50

Knipeøvelser(som jeg burde gjort hele tida...)

 

Lørdag: 2 x 3 km trilletur(hun sovnet av seg selv i senga på 3.luren sin! :.)

 

SØndag: 3 x 3 km trilletur

 

Har ikke vært så flink denne uka, har kun tatt mine "nødvendige trilleturer" og noen situps etterpå. Skal rpøve å være flinkere denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 3:

 

Det ble en spesiell uke. En hendelse gjorde at jeg ikke fikk anledning til å trene før på søndag denne uka. Det ble altså en eneste joggetur. Da kjente jeg til gjengjeld lite i kneet, og det var jo en opptur. Tok lite situps også.

 

Søndag: Jogging 45 min. Noen situps.

 

Sum: 0.45.

 

 

Håper å komme sterkere tilbake f.o.m. onsdag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å få med et par gåturer. Tenk, jeg gikk tur! :-) Torsdagen trillet jeg sammen med ei venninne, en times tid. Bratte motbakker! Ble svett. Søndag gikk jeg en liten trilletur på 15 min, samt en tur med hunden på 45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, dette kan eg tenke meg å være med på! Driv for tida med litt trimming for å prøve å bli kvitt diverse tillegg som har lurt seg på............ Er 37 år, fikk jente nr to i August. Gikk greit ned i vekt etterpå, men det heng alltids igjen litt.Har ble nokre `handtak`på sidene som skal vekk! Er no på mi tredje veke med `fast` trening. Tok mål då eg starta, og tenkte eg skulle måle igjen etter tre veker, som blir no på torsdag! (er ikkje so veldig optimistisk- gla i mat.......)

Men det er nok berre å stå på! Skal prøve å gi referat når eg får til å legge inn slik det er blitt gjort her...(kopier å lim inn?) c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott tiltak!

 

Jeg er 27 år, og fødte for 6 mnd. siden. Jeg gikk ned rundt 13 kg til sommeren 2005, ved hjelp av trim (svømming, aerobic og styrkeaerobic til video hjemme).

Jeg har måttet gått prøverørs veien for å få mitt lille gull, og disse medisinene, samt bivirkninger, gjorde at jeg la på meg noen kilo. Så ble jeg gravid, og ble fryktelig, fryktelig trøtt de første 4 mnd.. Gjorde ingenting annet enn å spise og sove, og å prøve å komme meg helskinnet gjennom arbeidsdagen. Så kom bekkenløsningen, og det hele endte med +23 kg. Jeg veide rundt 104 kg som høygravid.

 

Gikk på vekta i dag, den viste 88,5 kg så jeg har gått ned 2 kg på 2 uker (og 20,5 kg siden jeg fødte :oD) - jeg har vært flink å trille, og passer på å ikke ha godis i hus for jeg er en SJOKOMAN av dimensjoner og eier ikke viljestyrke på det området.. :oP

 

Må legge til at jeg er 180 cm høy, så fysikken min tilsier at jeg ikke kan veie 60 kg.. Men målet er 75, da har jeg fortsatt en vei og gå! Og det hadde vært deilig med litt hjelp og støtte..

 

Jeg var veldig ivrig etter å starte opp treningen noen mndr etter fødsel, og gikk litt vel hardt på styrkeaerobicen - noe som har resultert i et vondt kne hver gang jeg trener litt hardt. Så jeg må trene opp det i tillegg..

 

Jeg har en gutt som er veldig avhengig av mat hver 2. time ennå, så barnepass er vanskelig.. Jeg bor også i et grisgrendt strøk som ikke har mange muligheter og tilbud, så det gjelder å være kreativ selv :o)

 

Håper jeg får være med i gjengen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to! :-) Velkommen! Jeg håper at vi kan få til et skikkelig bra opplegg her, der vi kan gi hverandre noen råd og litt oppbacking! Nå er vi i hvert fall fire stykker, pluss et par stykker som har vært innom litt. Håper disse to blir med for fullt også!

 

Til deg over her: 88 kg er da ikke så voldsomt når du er 180 cm høy. Jeg synes at du har vært flink som har gått ned fra 104 til 88 kg på 6 måneder etter fødselen.

Jeg kjenner til det med skokomani! Jeg bør helst ikke ha noe i huset jeg heller, men må ha strenge matregler i tillegg! Jeg har ikke LOV til å spise godter, brus eller kaffebrød utenom helgene. Men det er ganske mange regler for unntak! :-) F.eks. kaffebesøk - da er det lov.

 

Denne tråden har blitt en presentasjonstråd nå, og den kan kanskje få være bare det. Vi lager en uke-tråd hver mandag. Der skriver vi inn både enkeltøkter, samt en oppsummering av uka til slutt. Da blir det mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så akkurat at det var her dere presenterte dere så slenger meg på :) Er blitt 34 år nå og Emma er 7,5mnd snart. Har jobbet som aerobic instruktør og trent mye med vekter og vært superfit en gang i tiden, men det begynner å bli noen år siden... Hadde total bekkenløsning fra uke 21 i svangerskapet og var mer eller mindre sengeliggende... Måtte ta det litt rolig etter fødselen, men i dag er det sjelden jeg kjenner noe til den. Ellers er jeg alenemamma og Emma har hatt KISS som har gjort at jeg ikke har hatt tid til å fokusere på meg selv og hva jeg har spist, så har blitt mye fastfood og snop som jeg kan spise mens jeg holder henne og sitter i sofaen.. Men jeg har ikke prøvd å kontrollere hverken vekta eller trening i denne perioden, så har gått opp myyyye og veier i dag 94kg.. når været tillater det så ønsker jeg å trille lange turer, samt trene en del styrke og stretch hjemme når hun sover.. Skal også skrive matdagbok slik at jeg kan kontrollere inntaket og hjelpe til en sunnere livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!

 

Det er kjempebra at du blir med, for vi trenger flere i vår lille "klubb". For tida er det Hoppetussa, aries69, Juni og jeg som holder trimdagboka i gang. Det er greit å være mange, har vi funnet ut, for vi har alle noen downperioder. Da er det fint at andre holder liv i dagboka. :-)

 

I din situasjon skjønner jeg godt at du har vært nødt til å bruke energien på andre ting enn trening og kosthold. Jeg håper at vi kan gi deg litt oppbacking her, og at det kan være et bidrag til å gi deg litt ekstra energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, så koselig :o)

 

Det er skikkelig motiverende å komme inn her og lese innleggene siden sist (det har vært litt labert i det siste, men i disse snø- og influensa-tider er det kanskje ikke så rart..).

For ikke å snakke om at det er godt med skryt når en er flink, og enda mer godt med en oppmuntrende klapp på skulderen når en ikke har vært så flink :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ser det er her man presenterer seg.

Jeg er 33 år og har fått 3 barn siste 4 år med 2 års mellom hver.Sistemann for 1mnd siden.Jeg har nok aldri vært så sprek som noen av dere.Beundrer deres tidligere instruktør-karrierer.

Men jeg har alltid vært glad i å bevege meg,og setter enda mer pris på det etter flere svangerskap med bekkenløsning. I tidligere fødselspermisjoner,har jeg gått timeslange trilleturer hver dag,i tillegg til trening på treningsstudio med barnepass et par ganger i uken.Dette har vært min egentid,som jeg NYTT!

Begynner nå så smått med trilleturer.Hadde 2 trilleturer forrige uke.Målet er å begynne med annen trening etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...