Gå til innhold

Nettbasert utdanning noen ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt mye på å ta en utdanning gjennom nki eller nks, eller lignende. Er det noen som har noen erfaring med dette? Jeg tenker da på noe innenfor helse eller undervisning... Har reservert studieplass på førskolelærer fra høsten av, men er en del som gjør at dette kan bli vanskelig, barnepass o.l...

Hvordan gjøres det f.eks med praksis når man utdanner seg gjennom nettbasert undervisning? Blir det sett på som en like fullgod utdanning som universitet eller høgskole?

Skrevet

Mange høgskoler tilbyr også nettbasert utdanning. Jeg har tatt et mellomfag og møtte opp på skolen kun 3 ganger i løpet av et halvår fordi jeg jobbet ved siden av.

Tror høgskoleutdannning foretrekkes framfor nks-studier, men du tenker jo på yrker som har stor etterspørsel, så er ikke sikker på om det er noe problem.

Høgskolen i Telemark er helt fantastiske på nettbaserte studier og såkalte fjernstudier, dvs at du som bor langt unna får alt nødvendig materiale tilsendt pr post.

Skrevet

Godt nytt år!

Hadde tenkt å svare deg inne på juniklubben, før jeg så at du hadde lagt det her.

Det viktigste er at du tar en utdanning som er offentlig godkjent. Er den det, skal den være like fullgod som noen annen. Er det en profesjonsutdanning som er offentlig godkjent, er det sikkert praksis inkludert. Da må du uansett ha barnepass. Det var sikkert det du tenkte på? Da er det kanskje like greit å satse på en "vanlig" studieplass? Da blir det litt mer faste tidspunkter og obligatorisk oppmøte. Men det er en grunn til at det er det: Det er meningen at dette skal heve kvaliteten på studiet, og det bidrar til at studentene bruker den tiden som trengs. Det er dessuten veldig viktig med samarbeid og kommunikasjon med andre studenter og lærere når man skal utdanne seg innen helse eller utdanning (ikke minst førskolelærer).

Kvalitetsmessig mener jeg derfor at det beste er å ta en "vanlig" studieplass. MEN: Hvis du ikke har mulighet til det, er det beste for deg å gjøre det du faktisk har mulighet til. Hovedsaken er at du står på, og kommer i gang med noe! Da vil du ta noen skritt framover uansett. Det viktigste er at man har motivasjon og setter av nok tid.

Lykke til!

Skrevet

Det er sant, ved å ta en utdanning ved universitet/høgskole legges stort sett alt til rette for deg, ofte må du sette deg inn i mye selv ved nki/nks.

Skrevet

Dette ga meg noe å tenke på... Skal ta kontakt med HiNT for å forhøre meg litt... Må man møte opp til eksamen ved Høgskolen i Telemark? Nå bor jo jeg et godt stykke unna... Ikke lett dette her....

Vil jo komme igang med utdanningen min, har jo en liten jobb ved siden av, usikker på om jeg skal tilbake etter permisjonen...

Men Teodor sitt beste kommer først.

Skrevet

Ja, mange studentsamskipnader har sudentbarnehager for barn av studentene sine. Kanskje verdt å sjekke ut? Tror det er billigere enn de kommunale bhg-plassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...