Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 JENTA MI ER 6 MND. OG VI HAR STARTET MED GRØT, MEN HUN GAPER IKKE NÅR HUN FÅR GRØT. MÅ BORRE SKJEEN INN FOR Å FÅ INN NOE SÅ JEG HAR GITT MEG ETTER ET PAR SKJEER. HAR RPØVD MEN FRUKTMOS I GRØTEN MEN DET OGSÅ UTEN HELL. MÅ DE HA GRØT ELLER KAN JEG PRØVE MED NOE ANNET. NOEN MED SAMME PROBLEM........
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 er et første gang hun får noe med skje? kan ta en stund før de forstår deg på dette med mat på skje
Sivalur Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Gi henne skjeen selv med litt grøt på (hvis den ikke er for flytende vel og merke) og la henne sitte og leke/grise med den selv. Det gjorde jeg de første dagene, sambo var helt oppgitt over griset så når han ga grøt styrte han skjeen. Men nå spiser junior som bare det, uten å fekte med armene, mens jeg styrer skjeen. De trenger å få undersøkt litt hva det egentlig er du prøver å stappe inn i munnen på dem. Hun må heller ikke være for sulten, gi en pupp først, så grøt, så andre puppen. Det funket her hvertfall.
Luni og go'gutten =) Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Jeg tror det er veldig viktig å ikke prøve å truge henne til å spise, da får hun bare mer aversjoner mot mat. Ta litt grøt på fingertuppen din eller noe, for å lure henne til å smake litt. Etter en liten periode blir hun sikkert interessert ) Ikke prøv lenge om gangen, får du henne til å ta litt så gir du deg (ihvertfall de første gangene). Det kan kanskje være lurt å gi noe søtt, som fruktpure el for å "friste" henne til å spise ) En god ide er å ta en titt på Nestle sine sider, der har jeg funnet fine tips ang mat og mating ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå