Gå til innhold

Februarjenter - har noens slimpropp gått??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 9.februar og i går tror jeg deler av slimproppen gikk.

Andre som har mistet den, eller holder på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gikk for, tja, 2-3uker siden. Har termin 8 februar. Ganske sikker på at det var den og ringte til føden. Fikk bare beskjed om å ta det rolig viss ikke det skjedde noe mer som kunne tyde på at fødselen var igang..

Ble ganske bekymret jeg da, men var visst ikke noe å bry seg sånn VELDIG mye om... :-)

Skrevet

Min forrige fødsel startet med at proppen gikk, så jeg ble litt sjokket i går, men denne gangen kom det ikke blod samtidig.

Jeg ønsker jo ingen bebis før tidligst uke 37, så jeg håper ikke dette var noe å bry seg om.

Spennende allikevel at noe begynner å skje. Er ikke lenge igjen nå ;)

Hvor skal du føde Vero??

Skrevet

Hehe! Var ikke noe blod i min heller men ringte selfølgelig mamma (o store mentor :-P ) og hun kunne fortelle meg at hennes to fødsler hadde startet med at slimproppen gikk og at jeg bare fikk se til å ringe føden. De sa som sagt at det ikke var noe å bekymre seg over viss ikke vannet gikk el. men at jeg godt kunne nevne det for jordmor på neste kontroll. Kunne godt være at ikke hele hadde gått.

Men her sitter jeg med stor mage enda så det var heldigvis ikke noe å bekymre seg over :-) Men må jo også innrømme at det er kjempespennende at ting begynner å skje ja! :-D

Skal føde på Voss jeg. Du da?

Skrevet

Jeg tror det bare var deler av min som gikk. Var mer forrige gang ihvertfall. Hvor mye var det som gikk på deg, da?? Hehe.. Alt man skal diskutere, du :)

Jeg skal på kontroll og vekstkontroll (UL) på onsdag, så jeg skal nevne dette for jordmor da. I natt og i dag har jeg hatt mer kynnere enn tidligere, så jeg må forhøre meg litt ang det også.

Jeg skal føde på Rikshospitalet, jeg. Første barnet ditt eller?

Skrevet

hmm var liksom litt langt, på størrelse med en tommel kanskje og helt blankt det som kom hos meg. Ja det er mye som skal diskuteres! :-D hehe!

Ja du får nevne det for dem da, men viss kynnerene er blitt flere også så kanskje du skulle tatt en tlf til føden? Slik at ikke jeg sitter her å beroliger deg når du egentlig skulle tatt kontakt med dem liksom.. :-)

Jepp blir den første her. Skikkelig spennende! Hvilken er det i rekka hos deg da?

Skrevet

Min var også på den størrelsen, og nesten helt blank, men allikevel litt hvit. Hehe. Ikke så greit å forklare. Men det var såvisst en propp for jeg kjente litt på den også (motbydelig, jeg vet, men måtte bare kjenne konsistensen).

Jeg ser an ting en stund videre. Tror egentlig ikke at noe er på gang, bare at kroppen holder på å klargjøre seg. Jeg tror faktisk jeg går litt over termin, da unnfangelsesterminen er noen dager senere enn UL-termin, men vi får se.

Detter blir min nr 2. Har en gutt på 17 måneder fra før av, så dette blir spennende :)

Spent på hvem av oss som får først :) Du vet ikke kjønnet eller?? Vi har mest sannsynlig en liten jente i vente :)

Skrevet

Måtte også kjenne litt på konsistensen og den var skikkelig seig! Utrolig hva som kan komme ut av kroppen, og det blir vel neppe bedre frem mot fødsel! :-D

Ja er nok klargjøring på gang. Har kjent litt nedpress og flere kynnere enn før nå de siste dagene jeg og, satser på at lille har lagt seg godt til rette nå! Skal inn på kontroll hos jordmor 8. januar og sjekke hvordan barnet ligger, har ligget på tvers hittil.. :-)

Jeg vet sånn rimelig sikkert at det er en gutt i magen, visste det med meg selv fra starten av og fikk det bekreftet på UL. Så får håpe det stemmer, har kjøpt litt guttete ting.. :-S

Aah blir spennende og se! Nærmer seg så mye nå! Du må holde meg oppdatert her inne da!

Skrevet

hva er slimproppen??helt utafor her ,jeg,,,,,,går med tvillinger med termin i mars,men må jo følge med litt!!

godt nytt år snart ,forresten.....

Skrevet

Nei, det blir neppe mindre rare ting som forlater kroppen fremover :)

Har jo vært igjennom en fødsel før, men allikevel er det veldig spennende og "nytt" denne gangen. Gleder meg samtidig som jeg gruer meg.

Hold meg oppdatert du også, da :)

Skrevet

Hva er slimproppen, ja.. Jeg vet ikke helt hva den gjør, siden man kan miste den uten å føde, men det er rett og slett en propp. En seig, ofte gjennomsiktig masse med litt størrelse på. Helt annerledes enn utflod o.l. Du vil garantert legge merke til den om den går og havner i undertøyet ditt eller på tørkepapiret.

Sikkert andre som har en bedre forklaring enn meg på hva den egentlig er god for.

Godt nyttår og lykke til med de to små ;)

Skrevet

I'm back! Etter en roooolig feiring :-P

Slimproppen gjør slik at det er tett opp til babyen og alt det som måtte befinne seg oppi der slik at det ikke kommer en bakterieinfeksjon. Synes det er litt skummelt at den er gått så tidlig i og med at det kanskje da kan komme skumle bakterier der de ikke hører hjemme men de på føden sa at når den gikk så tidlig så var det trolig ikke hele som gikk pluss at den kunne bli laget på nytt. Det er det jeg vet om emnet. Yummi!

Skrevet

godt nytt år folkens!!! =)

ikke alle legger merke til at slimproppen har gått, jeg vet ikke om

min har gått.. har termin 6 feb!! men kan man finne ut om den har gått?

hvordan merker man det ell hvordan kan man kjenne det??

hvordan ser den ut sånn eksakt*? =P

nyttårsklem fra,

Skrevet

dytter

Skrevet

likter det noe spesielt når slimproppen går/har gått? av urinen/utfloden?

Skrevet

Nei, ikke alle merker at den går, men finner du den i trusa så skjønner du at det er den :)

Jeg aner ikke om man kan finne ut om den er gått. Jeg har som sagt sett mine, men jeg føler meg ikke noe annerledes "der oppe" eller noe.

Mine har sett ut som en stor klump med gele, gjennomsiktige. Ligner ikke på noe annet som kan komme den vegen (utflod e.l). Den er veldig seig.

Skrevet

Sbas :

Nei, ikke som jeg har merket ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...